Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Przejazd z szlabanami - OP8QQP
linia kolejowa nr 37
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 137 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 01-03-2018
Data utworzenia: 01-03-2018
Data opublikowania: 01-03-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 31-12-2022
43x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 1 obserwatorów
126 odwiedzających
27 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Miejsce niczym specjalnym się nie wyróżniające, ale to jedyny przejazd kolejowy z szlabanami, który przetrwał na linii kolejowej nr 37. I tu mógłby opis się zakończyć, ale jak mawiał Zenon Laskowik "w związku z rozwojem usług, handlu i komunikacji .... bawiąc uczyć, ucząc wychowywać, wychowując bawić"

    W Polsce przejazdy kolejowe dzielimy na sześć kategorii, oznaczonych od litery A do F. Nie wchodząc w szczegóły najwyższą kategorię A mają przejazdy, gdzie ruchem kieruje dróżnik czy też nastawniczy. Drugą kategorią B są przejazdy z samoczynnymi rogatkami. I do którejś z tych dwóch kategorii należy ten przejazd. Podejrzewam że do A, a rogatki opuszcza nastawniczy z posterunku nieopodal stacji Białystok. Dalej mamy kategorię C, czyli jedynie sygnalizacja świetlna i dźwiękowa o zbliżającym się pociągu. D to zupełnie niestrzeżone przejazdy, jedynie ze znakiem STOP. E to z kolei przejścia dla pieszych wyposażone w barierki, czy labirynty. I ostatnia kategoria F to przejazdy na drogach wewnętrznych. 

    W styczniu 2018r. na przejściach i przejazdach zginęło 5 osób. Jeszcze rozumiem wypadki na kategoriach C do F. Przemęczenie, czasem ogromne kłopoty które zaprzątają głowę i człowiek nawet nie zauważa, że wjeżdża na tory. Jednak zupełnie nie rozumiem jak można wjechać pod pociąg mimo opuszczonych szlabanów. Kilka filmików na youtube uświadomiło mi że źle pojęta kreatywność niektórych kierowców i pieszych przerasta moją wyobraźnię. Niestety zdarzają się też przypadki, że dróżnik sobie popije, ale może też przecież zasłabnąć i szlabany mimo że są, to nie zostaną opuszczone. Trzeba pamiętać że nawet wtedy pociąg ma pierwszeństwo. Dobrze więc choć zerknąć na boki mimo, że rogatki są w górze.

    Kierowcom dla przypomnienia podpowiem, że część o przejazdach kolejowych jest w art.28 PoRD. Jak na znaku ostrzegawczym jest ciuchcia, to znaczy, ze przejazd jest bez zapór, a jak płotek to są rogatki. I te białe prostokąty z jedną do trzech ukośnych, czerwonych kresek, to nie odpowiednio odległość od przejazdu od 300 do 100m. ale podział odległości od przejazdu na trzy części, różny w zależności od warunków drogi.

 

Co do kesza to miejski mikrus. Typowy aż do bólu. Trzeba zabrać coś do pisania.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.