Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Przejazd z szlabanami - OP8QQP
linia kolejowa nr 37
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 137 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 01-03-2018
Gemaakt op: 01-03-2018
Gepubliceerd op: 01-03-2018
Laatste verandering: 31-12-2022
45x Gevonden
1x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
126 x Bekeken
28 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Miejsce niczym specjalnym się nie wyróżniające, ale to jedyny przejazd kolejowy z szlabanami, który przetrwał na linii kolejowej nr 37. I tu mógłby opis się zakończyć, ale jak mawiał Zenon Laskowik "w związku z rozwojem usług, handlu i komunikacji .... bawiąc uczyć, ucząc wychowywać, wychowując bawić"

    W Polsce przejazdy kolejowe dzielimy na sześć kategorii, oznaczonych od litery A do F. Nie wchodząc w szczegóły najwyższą kategorię A mają przejazdy, gdzie ruchem kieruje dróżnik czy też nastawniczy. Drugą kategorią B są przejazdy z samoczynnymi rogatkami. I do którejś z tych dwóch kategorii należy ten przejazd. Podejrzewam że do A, a rogatki opuszcza nastawniczy z posterunku nieopodal stacji Białystok. Dalej mamy kategorię C, czyli jedynie sygnalizacja świetlna i dźwiękowa o zbliżającym się pociągu. D to zupełnie niestrzeżone przejazdy, jedynie ze znakiem STOP. E to z kolei przejścia dla pieszych wyposażone w barierki, czy labirynty. I ostatnia kategoria F to przejazdy na drogach wewnętrznych. 

    W styczniu 2018r. na przejściach i przejazdach zginęło 5 osób. Jeszcze rozumiem wypadki na kategoriach C do F. Przemęczenie, czasem ogromne kłopoty które zaprzątają głowę i człowiek nawet nie zauważa, że wjeżdża na tory. Jednak zupełnie nie rozumiem jak można wjechać pod pociąg mimo opuszczonych szlabanów. Kilka filmików na youtube uświadomiło mi że źle pojęta kreatywność niektórych kierowców i pieszych przerasta moją wyobraźnię. Niestety zdarzają się też przypadki, że dróżnik sobie popije, ale może też przecież zasłabnąć i szlabany mimo że są, to nie zostaną opuszczone. Trzeba pamiętać że nawet wtedy pociąg ma pierwszeństwo. Dobrze więc choć zerknąć na boki mimo, że rogatki są w górze.

    Kierowcom dla przypomnienia podpowiem, że część o przejazdach kolejowych jest w art.28 PoRD. Jak na znaku ostrzegawczym jest ciuchcia, to znaczy, ze przejazd jest bez zapór, a jak płotek to są rogatki. I te białe prostokąty z jedną do trzech ukośnych, czerwonych kresek, to nie odpowiednio odległość od przejazdu od 300 do 100m. ale podział odległości od przejazdu na trzy części, różny w zależności od warunków drogi.

 

Co do kesza to miejski mikrus. Typowy aż do bólu. Trzeba zabrać coś do pisania.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien