Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Przejazd z szlabanami - OP8QQP
linia kolejowa nr 37
Owner: Psikiszek
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 137 m. ASL.
 Region: Poland > podlaskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 01-03-2018
Date created: 01-03-2018
Date published: 01-03-2018
Last modification: 31-12-2022
45x Found
1x Not found
2 notes
watchers 2 watchers
126 visitors
28 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

    Miejsce niczym specjalnym się nie wyróżniające, ale to jedyny przejazd kolejowy z szlabanami, który przetrwał na linii kolejowej nr 37. I tu mógłby opis się zakończyć, ale jak mawiał Zenon Laskowik "w związku z rozwojem usług, handlu i komunikacji .... bawiąc uczyć, ucząc wychowywać, wychowując bawić"

    W Polsce przejazdy kolejowe dzielimy na sześć kategorii, oznaczonych od litery A do F. Nie wchodząc w szczegóły najwyższą kategorię A mają przejazdy, gdzie ruchem kieruje dróżnik czy też nastawniczy. Drugą kategorią B są przejazdy z samoczynnymi rogatkami. I do którejś z tych dwóch kategorii należy ten przejazd. Podejrzewam że do A, a rogatki opuszcza nastawniczy z posterunku nieopodal stacji Białystok. Dalej mamy kategorię C, czyli jedynie sygnalizacja świetlna i dźwiękowa o zbliżającym się pociągu. D to zupełnie niestrzeżone przejazdy, jedynie ze znakiem STOP. E to z kolei przejścia dla pieszych wyposażone w barierki, czy labirynty. I ostatnia kategoria F to przejazdy na drogach wewnętrznych. 

    W styczniu 2018r. na przejściach i przejazdach zginęło 5 osób. Jeszcze rozumiem wypadki na kategoriach C do F. Przemęczenie, czasem ogromne kłopoty które zaprzątają głowę i człowiek nawet nie zauważa, że wjeżdża na tory. Jednak zupełnie nie rozumiem jak można wjechać pod pociąg mimo opuszczonych szlabanów. Kilka filmików na youtube uświadomiło mi że źle pojęta kreatywność niektórych kierowców i pieszych przerasta moją wyobraźnię. Niestety zdarzają się też przypadki, że dróżnik sobie popije, ale może też przecież zasłabnąć i szlabany mimo że są, to nie zostaną opuszczone. Trzeba pamiętać że nawet wtedy pociąg ma pierwszeństwo. Dobrze więc choć zerknąć na boki mimo, że rogatki są w górze.

    Kierowcom dla przypomnienia podpowiem, że część o przejazdach kolejowych jest w art.28 PoRD. Jak na znaku ostrzegawczym jest ciuchcia, to znaczy, ze przejazd jest bez zapór, a jak płotek to są rogatki. I te białe prostokąty z jedną do trzech ukośnych, czerwonych kresek, to nie odpowiednio odległość od przejazdu od 300 do 100m. ale podział odległości od przejazdu na trzy części, różny w zależności od warunków drogi.

 

Co do kesza to miejski mikrus. Typowy aż do bólu. Trzeba zabrać coś do pisania.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 45x Not found 1x Note 2x All entries Show deletions