Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Radar FuMG-401 - OP9RM4
Stanowisko radaru FuMG-401 Freya LZ (Kranstein)
Właściciel: garBUSy
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > małopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 26-10-2023
Data utworzenia: 26-10-2023
Data opublikowania: 03-11-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 03-11-2023
3x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
15 odwiedzających
0 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Stanowisko radaru FuMG-401 Freya LZ (Kranstein)

FuMG Freya to niemiecki radar wczesnego ostrzegania z okresu II wojny światowej, który wszedł do służby w 1939 roku. W toku produkcji powstało najpewniej ponad 1000 egzemplarzy tego urządzenia. Radar pracował w częstotliwości 120-130 MHz, przy mocy pojedynczego impulsu rzędu 20 kW. Zasięg wykrywania celów wielkości bombowca, lecących na dużej wysokości wynosił w późniejszych wersjach 120-160 kilometrów, a przy bardzo dobrych warunkach pogodowych – do 200 kilometrów.

Prace nad radarem Freya wystartowały w 1937 r. i początkowo zakładano, że będzie to radar morski – montowany na okrętach Kriegsmarine. Już rok później (1938 r.) producent radarów, zakłady GEMA, dostarczyły pierwszy w pełni operacyjny zestaw radarowy. Właściwie równolegle czasowo pracowano nad wersją dedykowaną Luftwaffe, która weszła do służby w 1939 roku. Freya była porównywalna z brytyjskimi radarami wchodzącymi w skład systemu Chain Home, a ze względu na to, że mogła wykorzystywać wyraźnie mniejsze anteny, była też trudniejsza do uszkodzenia. Z drugiej jednak strony, wykazywała się bardziej skomplikowaną budową, przez co była droższa w produkcji oraz bardziej podatna na awarie. W toku produkcji powstało kilka wersji tego radaru, wśród nich między innymi: FuMG 450 AN (wersja o zasięgu do 120 km), FuMG Freya LZ (wersja mogąca być przerzucona drogą powietrzną), FuMG 401 (wersja pozwalająca na wykrycie wysokości lotu celu) czy FuMG 41 (wersja złożona z połączonych kilku anten o większej dokładności namierzania).

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.