Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Radar FuMG-401 - OP9RM4
Stanowisko radaru FuMG-401 Freya LZ (Kranstein)
Eigenaar: garBUSy
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > małopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 26-10-2023
Gemaakt op: 26-10-2023
Gepubliceerd op: 03-11-2023
Laatste verandering: 03-11-2023
3x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
15 x Bekeken
0 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Stanowisko radaru FuMG-401 Freya LZ (Kranstein)

FuMG Freya to niemiecki radar wczesnego ostrzegania z okresu II wojny światowej, który wszedł do służby w 1939 roku. W toku produkcji powstało najpewniej ponad 1000 egzemplarzy tego urządzenia. Radar pracował w częstotliwości 120-130 MHz, przy mocy pojedynczego impulsu rzędu 20 kW. Zasięg wykrywania celów wielkości bombowca, lecących na dużej wysokości wynosił w późniejszych wersjach 120-160 kilometrów, a przy bardzo dobrych warunkach pogodowych – do 200 kilometrów.

Prace nad radarem Freya wystartowały w 1937 r. i początkowo zakładano, że będzie to radar morski – montowany na okrętach Kriegsmarine. Już rok później (1938 r.) producent radarów, zakłady GEMA, dostarczyły pierwszy w pełni operacyjny zestaw radarowy. Właściwie równolegle czasowo pracowano nad wersją dedykowaną Luftwaffe, która weszła do służby w 1939 roku. Freya była porównywalna z brytyjskimi radarami wchodzącymi w skład systemu Chain Home, a ze względu na to, że mogła wykorzystywać wyraźnie mniejsze anteny, była też trudniejsza do uszkodzenia. Z drugiej jednak strony, wykazywała się bardziej skomplikowaną budową, przez co była droższa w produkcji oraz bardziej podatna na awarie. W toku produkcji powstało kilka wersji tego radaru, wśród nich między innymi: FuMG 450 AN (wersja o zasięgu do 120 km), FuMG Freya LZ (wersja mogąca być przerzucona drogą powietrzną), FuMG 401 (wersja pozwalająca na wykrycie wysokości lotu celu) czy FuMG 41 (wersja złożona z połączonych kilku anten o większej dokładności namierzania).

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien