Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
SMT-1 Baranowo - OP8K64
Most towarzyszący w cywilu
Właściciel: Barty
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 104 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-11-2016
Data utworzenia: 30-11-2016
Data opublikowania: 30-11-2016
Ostatnio zmodyfikowano: 30-11-2016
21x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
35 odwiedzających
6 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Zapraszam do miejsca, gdzie możemy zobaczyć ciekawe zastosowanie wojskowego mostu towarzyszącego SMT-1, który pomimo wycofania z eksploatacji służy jako most na niewielkiej rzece Płodownicy. Mimo wyrobienia resursu w wojsku, takie mosty dobrze spełniają rolę w cywilu na mniej uczęszczanych drogach. Tutaj zastosowano cały most. Przestrzeń pomiędzy "koleinami" wypełniono balami drewnianymi i lastrykiem pochodzącym ze starych pomników z pobliskiego cmentarza. Dospawano także stalowe barierki z obu stron. Most ten powstał głównie jako skrót do łąk, omijający ruchliwą szosę.

SMT-1 - most towarzyszący wykorzystujący podwozie samochodu ciężarowego Star 660. Pojazd składał się z typowego podwozia na którym umieszczano przęsło. Podwozie przewoziło kratownicowe przęsło o długości 10,5 m i masie 2,9 t. Po ustawieniu umożliwiało ono pokonywanie przeszkód ( strumieni, rowów itp.) o szerokości do 9 m pojazdom kołowym o masie do 11 t i gąsienicowym o masie do 40 t. Regulaminowy czas ustawiania przęsła był równy 4-5 minut, jego zdjęcie i załadunek na nosiciela zajmowało wyszkolonej obsłudze 6-10 minut. Przy pomocy podpór PSMT-2 lub improwizowanych podpór drewnianych możliwa była także budowa mostów 2-3 przęsłowych. SMT-1 był obsługiwany przez dwie osoby.

KESZ: PET, półmagnetyk

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 21x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy