Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
SMT-1 Baranowo - OP8K64
Most towarzyszący w cywilu
Owner: Barty
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 104 m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 25-11-2016
Date created: 30-11-2016
Date published: 30-11-2016
Last modification: 30-11-2016
21x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
35 visitors
6 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

One-minute cache  Take something to write  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Zapraszam do miejsca, gdzie możemy zobaczyć ciekawe zastosowanie wojskowego mostu towarzyszącego SMT-1, który pomimo wycofania z eksploatacji służy jako most na niewielkiej rzece Płodownicy. Mimo wyrobienia resursu w wojsku, takie mosty dobrze spełniają rolę w cywilu na mniej uczęszczanych drogach. Tutaj zastosowano cały most. Przestrzeń pomiędzy "koleinami" wypełniono balami drewnianymi i lastrykiem pochodzącym ze starych pomników z pobliskiego cmentarza. Dospawano także stalowe barierki z obu stron. Most ten powstał głównie jako skrót do łąk, omijający ruchliwą szosę.

SMT-1 - most towarzyszący wykorzystujący podwozie samochodu ciężarowego Star 660. Pojazd składał się z typowego podwozia na którym umieszczano przęsło. Podwozie przewoziło kratownicowe przęsło o długości 10,5 m i masie 2,9 t. Po ustawieniu umożliwiało ono pokonywanie przeszkód ( strumieni, rowów itp.) o szerokości do 9 m pojazdom kołowym o masie do 11 t i gąsienicowym o masie do 40 t. Regulaminowy czas ustawiania przęsła był równy 4-5 minut, jego zdjęcie i załadunek na nosiciela zajmowało wyszkolonej obsłudze 6-10 minut. Przy pomocy podpór PSMT-2 lub improwizowanych podpór drewnianych możliwa była także budowa mostów 2-3 przęsłowych. SMT-1 był obsługiwany przez dwie osoby.

KESZ: PET, półmagnetyk

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 21x Not found 0x Note 0x All entries