Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Koleją do Orzechowa [SŻ] - OP8ES3
Właściciel: Blondi
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 69 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 07-03-2016
Data utworzenia: 07-03-2016
Data opublikowania: 07-03-2016
Ostatnio zmodyfikowano: 05-08-2020
29x znaleziona
0x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 3 obserwatorów
78 odwiedzających
24 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: GFS, Hr. Jan Usz
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Most kolejowy jest częścią linii kolejowej nr 281.

 

Prace przygotowawcze na tym odcinku wykonano w latach 1870-1871.

17 czerwca 1872 roku król pruski Wilhelm I podpisał Towarzystwu Kolei Oleśnicko-Gnieźnieńskiej akt koncesyjny na budowę i późniejszą eksploatację linii Oleśnica-Gniezno. Dokument zakładał, że linia musi zostać ukończona i uruchomiona w ciągu trzech lat od dnia udzielenia koncesji. Budowę trasy powierzono 16 kwietnia Przedsiębiorstwu Budowy Kolei F. Plessner i Sp. Spółka Komandytowa.

26 czerwca 1875 roku nastąpił odbiór linii na odcinku Oleśnica - Krotoszyn, a 30 czerwca 1875 roku rozpoczęto eksploatację całego szlaku. 4 lipca urządzono oficjalne otwarcie linii. Linia była jednotorowa, jej długość wynosiła 161,75km. Budowa trwała 2 lata i kwartał. W drugiej połowie 1906 roku przystąpiono do przebudowy odcinka z Gniezna do Jarocina na dwutorową.Warto wspiąć się na górę, gdyż roztacza się stamtąd malownicza panorama okolicy.



Więcej informacji dla zainteresowanych tematem znajduje się tutaj

Kesz ukrył się na wysokości oczu niższej osoby, aby ewentualna powódź go nie zalała. Aktualnie trwają w okolicy prace modernizacyjne, więc należy liczyć się obecnością maszyn budowlanych i osób trzecich, ale nie w niedzielę:)

Założono razem z użytkownikiem Szabla_1984.

Obrazki/zdjęcia
Most
Na most spoziera