Most kolejowy jest częścią linii kolejowej nr 281.
Prace przygotowawcze na tym odcinku wykonano w latach 1870-1871.
17 czerwca 1872 roku król pruski Wilhelm I podpisał Towarzystwu Kolei Oleśnicko-Gnieźnieńskiej akt koncesyjny na budowę i późniejszą eksploatację linii Oleśnica-Gniezno. Dokument zakładał, że linia musi zostać ukończona i uruchomiona w ciągu trzech lat od dnia udzielenia koncesji. Budowę trasy powierzono 16 kwietnia Przedsiębiorstwu Budowy Kolei F. Plessner i Sp. Spółka Komandytowa.
26 czerwca 1875 roku nastąpił odbiór linii na odcinku Oleśnica - Krotoszyn, a 30 czerwca 1875 roku rozpoczęto eksploatację całego szlaku. 4 lipca urządzono oficjalne otwarcie linii. Linia była jednotorowa, jej długość wynosiła 161,75km. Budowa trwała 2 lata i kwartał. W drugiej połowie 1906 roku przystąpiono do przebudowy odcinka z Gniezna do Jarocina na dwutorową.Warto wspiąć się na górę, gdyż roztacza się stamtąd malownicza panorama okolicy.
Więcej informacji dla zainteresowanych tematem znajduje się tutaj
Kesz ukrył się na wysokości oczu niższej osoby, aby ewentualna powódź go nie zalała. Aktualnie trwają w okolicy prace modernizacyjne, więc należy liczyć się obecnością maszyn budowlanych i osób trzecich, ale nie w niedzielę
Założono razem z użytkownikiem Szabla_1984.