Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
ZAMOŚĆ – stacja PKP - OP80K7
Spacerem po Zamościu
Właściciel: starletka
Założyciel: NivilS
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 207 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubelskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 11-04-2014
Data utworzenia: 11-04-2014
Data opublikowania: 11-04-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 04-03-2020
90x znaleziona
8x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 0 obserwatorów
59 odwiedzających
55 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Najwcześniejsze próby dociągnięcia kolei do Zamościa podjęte zostały przez Tomasza Stanisława Zamoyskiego (XIV ordynat) w roku 1871, kiedy to był projekt połączenia kolejowego Warszawa - Zamość - granica Austrii (z 1868 roku). Jednak w 1873 r. zapadła decyzja o budowie kolei do Kowla. Dlatego też ten sam ordynat w 1881 r. podjął próbę połączenia Zamościa z Rejowcem. Kolejną próbę podjął jego następca, Maurycy Klemens Zamoyski (w 1897 roku), który zainicjował powstanie spółki kolejowej. Był to wtedy projekt kolei Chełm - Zamość - Tomaszów, a stacja miała być przy ulicy Sadowej. Kolej jednak nie powstała, gdyż spółka miała zbyt małe środki. Dopiero w 1915 r. wybudowano linię Rejowiec - Zawada - Bełżec. Dziesięciokilometrowy odcinek z Zawady. Dworzec kolejowy w Zamościu odegrał ważną rolę w obronie Zamościa przed armią Budionnego usiłującą sforsować starą Topornicę od strony Płoskiego, wzdłuż drogi i nasypu torowego (wokół było bagno). 22 lipca 1944 Niemcy zniszczyli urządzenia stacyjne, wysadzili parowozownię, rozjazdy, nastawnie, mosty i spalili dworzec. Ruch kolejowy na linii przywrócono 1 września 1944. Dworzec pospiesznie i w nieco zmienionej formie odbudowano w 1945. W latach 1962–1963 podniesiono standard poczekalni dworcowej i bufetu – ściany wyłożono płytami marmurowymi wg projektu B .i L. Wzgórków..

Budynek stacji po remoncie.Zmeniło się  otoczenie ukrycia skrzyneczki.

Weź coś do pisania. Magnetyk, ostrożnie miejsce ruchliwe.

Powodzenia

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
1
Spoiler