Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
ZAMOŚĆ – stacja PKP - OP80K7
Spacerem po Zamościu
Eigenaar: starletka
Plaatser: NivilS
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 207 meter NAP
 Provincie: Polen > lubelskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 11-04-2014
Gemaakt op: 11-04-2014
Gepubliceerd op: 11-04-2014
Laatste verandering: 04-03-2020
90x Gevonden
8x Niet gevonden
7 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
59 x Bekeken
55 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Najwcześniejsze próby dociągnięcia kolei do Zamościa podjęte zostały przez Tomasza Stanisława Zamoyskiego (XIV ordynat) w roku 1871, kiedy to był projekt połączenia kolejowego Warszawa - Zamość - granica Austrii (z 1868 roku). Jednak w 1873 r. zapadła decyzja o budowie kolei do Kowla. Dlatego też ten sam ordynat w 1881 r. podjął próbę połączenia Zamościa z Rejowcem. Kolejną próbę podjął jego następca, Maurycy Klemens Zamoyski (w 1897 roku), który zainicjował powstanie spółki kolejowej. Był to wtedy projekt kolei Chełm - Zamość - Tomaszów, a stacja miała być przy ulicy Sadowej. Kolej jednak nie powstała, gdyż spółka miała zbyt małe środki. Dopiero w 1915 r. wybudowano linię Rejowiec - Zawada - Bełżec. Dziesięciokilometrowy odcinek z Zawady. Dworzec kolejowy w Zamościu odegrał ważną rolę w obronie Zamościa przed armią Budionnego usiłującą sforsować starą Topornicę od strony Płoskiego, wzdłuż drogi i nasypu torowego (wokół było bagno). 22 lipca 1944 Niemcy zniszczyli urządzenia stacyjne, wysadzili parowozownię, rozjazdy, nastawnie, mosty i spalili dworzec. Ruch kolejowy na linii przywrócono 1 września 1944. Dworzec pospiesznie i w nieco zmienionej formie odbudowano w 1945. W latach 1962–1963 podniesiono standard poczekalni dworcowej i bufetu – ściany wyłożono płytami marmurowymi wg projektu B .i L. Wzgórków..

Budynek stacji po remoncie.Zmeniło się  otoczenie ukrycia skrzyneczki.

Weź coś do pisania. Magnetyk, ostrożnie miejsce ruchliwe.

Powodzenia

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
1
Spoiler