Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
ZAMOŚĆ – stacja PKP - OP80K7
Spacerem po Zamościu
Owner: starletka
Founder: NivilS
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 207 m. ASL.
 Region: Poland > lubelskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 11-04-2014
Date created: 11-04-2014
Date published: 11-04-2014
Last modification: 04-03-2020
90x Found
8x Not found
7 notes
watchers 0 watchers
59 visitors
55 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Najwcześniejsze próby dociągnięcia kolei do Zamościa podjęte zostały przez Tomasza Stanisława Zamoyskiego (XIV ordynat) w roku 1871, kiedy to był projekt połączenia kolejowego Warszawa - Zamość - granica Austrii (z 1868 roku). Jednak w 1873 r. zapadła decyzja o budowie kolei do Kowla. Dlatego też ten sam ordynat w 1881 r. podjął próbę połączenia Zamościa z Rejowcem. Kolejną próbę podjął jego następca, Maurycy Klemens Zamoyski (w 1897 roku), który zainicjował powstanie spółki kolejowej. Był to wtedy projekt kolei Chełm - Zamość - Tomaszów, a stacja miała być przy ulicy Sadowej. Kolej jednak nie powstała, gdyż spółka miała zbyt małe środki. Dopiero w 1915 r. wybudowano linię Rejowiec - Zawada - Bełżec. Dziesięciokilometrowy odcinek z Zawady. Dworzec kolejowy w Zamościu odegrał ważną rolę w obronie Zamościa przed armią Budionnego usiłującą sforsować starą Topornicę od strony Płoskiego, wzdłuż drogi i nasypu torowego (wokół było bagno). 22 lipca 1944 Niemcy zniszczyli urządzenia stacyjne, wysadzili parowozownię, rozjazdy, nastawnie, mosty i spalili dworzec. Ruch kolejowy na linii przywrócono 1 września 1944. Dworzec pospiesznie i w nieco zmienionej formie odbudowano w 1945. W latach 1962–1963 podniesiono standard poczekalni dworcowej i bufetu – ściany wyłożono płytami marmurowymi wg projektu B .i L. Wzgórków..

Budynek stacji po remoncie.Zmeniło się  otoczenie ukrycia skrzyneczki.

Weź coś do pisania. Magnetyk, ostrożnie miejsce ruchliwe.

Powodzenia

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
1
Spoiler