Wpisy do logu Walońska Grota    {{found}} 83x {{not_found}} 8x {{log_note}} 3x Photo 4x Galeria

35148 2008-07-12 00:00 Renia Team (user activity286) - Znaleziona

Za drugim podejściem wreszcie się udało. Tym razem poszukiwania nie trwały nawet minuty i nie wiadomo czy to dzięki latarce (o której zapomnieliśmy za pierwszym razem, a bez niej ani rusz) czy obecności panny maple.
Bardzo ciekawe miejsce. Sami kiedyś poszukiwaliśmy tej groty, żeby założyć w niej cache ale wtedy nie udało nam się jej znaleźć.

Opisany sposób dojścia nie jest najlepszy, w pewnym momencie ścieżka zanika i trzeba przedzierać się przez chaszcze, a wtedy nie trudno o kleszcza (przekonaliśmy się na własnej skórze).
Najlepsza droga prowadzi od Polany z Dębami (N50 51.431 E16 41.596) tutaj należy skręcić w drugą ścieżkę w prawo patrząc od Przełęczy Tąpadła. Idąc cały czas prosto dochodzi się bezpośrednio do groty. Po drodze przecina się jedną większą drogę, tutaj trzeba uważać bo ścieżka kontynuuje swój bieg jakieś 5-10m niżej. Im bliżej groty tym dróżka jest węższa ale cały czas w miarę wyraźna. Ścieżka oznaczona jest dwoma równoległymi białymi paskami.
Całkiem łatwo dojść również od Przełęczy Tąpadła czarnym szlakiem, potem czerwonym szlakiem, w tym miejscu N50 51.715 E16 42.928 skręcić w lewo a następnie tutaj N50 51.552 E16 42.650 wybrać mało widoczną (zasłania ją zwalone drzewo) ścieżkę w dół i praktycznie jest się na miejscu.