Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Katastrofa ciężarówki wojskowej - OP9PG1
Eigenaar: uhuhu
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 30-06-2023
Gemaakt op: 09-06-2023
Gepubliceerd op: 30-06-2023
Laatste verandering: 30-06-2023
22x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
41 x Bekeken
16 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

 

Rankiem 4 czerwca 1988 r. wojskowy Star wiózł 13 żołnierzy do pracy przy kopaniu rowów melioracyjnych w okolicach wsi Żukowice. Wcześniej samochód zatrzymał się w miasteczku i wysiadł z niego etatowy kierowca. Jego miejsce zajął dowódca grupy, z którym żołnierz umówił się, że wyskoczy na tzw. lewiznę (chciał odwiedzić rodzinę mieszkającą w Bytomiu). Ciężarówka jechała w kierunku Dobromila, kierujący widział jadący pociąg. Tak dostosował prędkość, aby wjechać na przejazd w chwili, gdy opuszczał go skład.

Nie spodziewał się, że przeciwległym torem będzie jechał inny pociąg. Pozaplanowy, z Głogowa do Zielonej Góry, mknął z prędkością 100 km/h. Dawał sygnały dźwiękowe, ale w ciężarówce nie zorientowano się, że to dźwięki innego składu. Star z prędkością 70 km/h wjechał na przejazd. Torowisko było słabo widoczne z drogi, zasłaniały je krzewy i słupy trakcyjne. Lokomotywa uderzyła w stara, pchając go kilkadziesiąt metrów i zmieniając w stertę powyginanych blach. Co gorsza, ciężarówka przewoziła osiem kanistrów z paliwem do maszyn wykorzystywanych przy pracach melioracyjnych. Te eksplodowały, samochód i lokomotywę ogarnęła pożoga. Żołnierze, którzy nie zginęli na miejscu, płonęli. Kilku, paląc się, zdołało jeszcze dobiec do pobliskich zabudowań…

 

ECE8F272-F79B-B5BE-8D60-08B6CBDD7A74.jpg

 

Pięciu żołnierzy, w tym kierujący, zginęło na miejscu. Pięciu następnych zmarło w wyniku oparzeń, które w niektórych przypadkach sięgały 90 procent powierzchni ciała.

Jak oceniono, przyczyną tragedii był błąd kierowcy, który nie zachował ostrożności na przejeździe. Po tym wypadku, decyzją dyrektora generalnego PKP z 21 lipca 1988 r., nakazano malowanie przodów lokomotyw na żółto, co miało zapewnić poprawę widoczności nadjeżdżających pociągów na przejazdach. Obowiązywało do 2002 r.

 

B1FDAA48-A9D9-AA71-9499-23CDCC9AA849.jpg

 

♦♦♦♦♦

Niewielka skrzyneczka na współrzędnych. Zachowaj konspirację, po podjęciu odłóż, zapewniając twarde maskowanie chroniące przed opadami - dzięki. Powodzenia, miłych wrażeń.

 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Logs: Gevonden 22x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Afbeelding 1x Alle logs Galerij