W granicach administracyjnych Kielc znajduje się łącznica kolejowa nr 568. Łączy stację węzłową Sitkówka Nowiny (SkN) na linii kolejowej nr 8 z posterunkiem odgałęźnym Szczukowice (Sc) na linii kolejowej nr 61. W swoim czasie była to najdłuższa łącznica kolejowa w Polsce o długości 8 km (obecnie 10 km). Na łącznicy prowadzony jest wyłącznie ruch pociągów towarowych, W planach miała być dwutorowa, ale ostatecznie powstał tylko jeden tor. Jednak wszystkie mosty i wiadukty na linii zostały wybudowane dla dwóch torów, a obok istniejącego toru w dalszym ciągu istnieje rezerwa terenu dla drugiego toru. Największą budowlą inżynieryjną linii jest podwójna przeprawa kolejowa czyli bliźniacze mosty nad Bobrzą połączone z wiaduktami nad ulicą Krakowską. Linia nr 568 należy do najbardziej klimatycznych miejscówek kolejowych w Kielcach. Jednak większość mieszkańców miasta nawet nie wie, że istnieje. W przeważającym fragmencie biegnie przez zalesione tereny Dobromyśla, Zalesia i Słowika. Na całej swojej długości linia nie koliduje z żadną drogą. Nie ma na niej ani jednego kolizyjnego przejazdu kolejowego dla samochodów.
Podczas poszukiwań zachowaj ostrożność, jest to teren PKP więc Służba Ochrony Kolei czuwa.
Hasłem do logu są trzy cyfry (pisane razem bez spacji), które znajdziesz w pobliżu kesza.