Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[MLask] Wiadukt pośród lasów - OP9HBK
Eigenaar: borek99
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 17-04-2022
Gemaakt op: 23-03-2022
Gepubliceerd op: 17-04-2022
Laatste verandering: 17-04-2022
16x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
29 x Bekeken
12 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
5 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Ciachol, freney, GFS, Hr. Jan Usz, KLAB
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Obecna linia kolejowa nr 358 została otwarta w roku 1870 w nieco krótszym niż aktualny przebiegu, bo z Babimostu (odcinek do Zbąszynka powstał w 1925) do Guben. Jeszcze w XIX wieku została rozbudowana do 2 torów. Zaraz po wojnie "wyzwoliciele" ze Wschodu "zagospodarowali" 1 z torów. Do dzisiaj, mimo faktu, że linia na odcinku Czerwieńsk-Zbąszynek ma spore znaczenie (trasa łącząca Zieloną Górę ze Zbąszynkiem, a dalej Poznaniem czy Gorzowem) tak już zostało, a kolejne modernizacje trasy, pomimo ładowania w nie kolejnych dziesiątek milionów ignorują nie tylko potrzebę odbudowy drugiego toru, ale nawet mijanek na trasie. No ale działalność PKP PLK to temat na inną opowieść...

Podobnie jak w przypadku innych linii na wschodzie ówczesnych Niemiec liczono, że budowa tej trasy przyczyni się do rozwoju okolicznych ziem. W ramach tego z wyprzedzeniem budowano więc okazałe obiekty inżynieryjne niekoniecznie potrzebne w momencie ich powstania. Jednym z nich był ceglany wiadukt przerzucony nad torami dokładnie pośrodku... niczego. Dookoła lasy, a do samego wiaduktu prowadzą tylko leśne drogi. Co prawda przed wojną w nadodrzańskich lasach między Mozowem a Laskowem porozrzucane były niewielkie osady, których większość nie dotrwała do naszych czasów, ale czy to był powód uzasadniający tak poważny wydatek? Zwłaszcza, że do większości i tak łatwiej było dojechać albo od drogi łączącej Mozów z Laskowem albo od strony stacji Pomorsko, W każdym razie wiadukt stoi do dzisiaj (stracił tylko stalowe barierki, które złodzieje wycięli na złom - obecnie zastąpiły je drewniane) choć rzadko kto z niego korzysta. Ciekawostką jest fakt, że po zachodniej stronie podjazdu od południowej strony przed wojną stały jakieś kolejowe (?) budynki widoczne na przedwojennych mapach, po których zachowały się jakieś niewielkie pozostałości w postaci cegieł, fragmentów fundamentów itd.

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Tutaj (SPOJLER)
Logs: Gevonden 16x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Afbeelding 1x Alle logs Galerij