Od ujścia Nogatu do Frisches Haff (Zalew Wiślany), torem wodnym Danziger Fahrwasser do Frische Nehrung (Mierzeja Wiślana) na zachód od wsi Pröbbernau (Przebrno), wzdłuż Theerbuder Seeweg do Morza Bałtyckiego.
Ten odcinek granicy liczył blisko 20 kilometrów, z czego tylko około 3 kilometrów biegło przez Mierzeję Wiślaną. Na tym fragmencie granicy ustawiono 17 słupów. W postanowieniach dołączonych do traktatu wersalskiego ustalono, że Niemcy „przystąpią do koniecznych prac pogłębiających, które utrzymają Danziger Farhwasser w stanie nawigacyjnym takim, jaki był przed wejściem w moc traktatu”. Było to o tyle ważne, że gdański szlak wodny był ważną drogą wodną dla gdańskich rybaków.
Założone w Brazylii w latach 1931–1932 przez osadników z Europy, początkowo nosiło nazwę Nova Danzig na cześć Wolnego Miasta Gdańska, skąd pochodzili pierwsi osadnicy. W 1936 dotarła do osady linia kolejowa, która była impulsem rozwoju osady i okolic, zaś budynek stacyjny był pierwszym murowanym budynkiem. W 1939 miasto zamieszkiwało około 10 tys. mieszkańców.
W 1940 doszło do zmiany niemiecko brzmiącej dotychczasowej nazwy miasta Nova Danzig na Cambé – od strumyka opływającego osadę. Zmiany dokonano po wejściu w życie ustawy z 1937 nakazującej posługiwanie się w sprawach urzędowych wyłącznie językiem portugalskim, oraz po wybuchu II wojny światowej, po opowiedzeniu się władz brazylijskich po stronie aliantów w celu odcięcia się od wszelkich skojarzeń z nazistowskimi Niemcami.
Współrzędne wskazują historyczny słup graniczny. Aby znaleźć skrzynkę, stań obok niego, zwróć się w kierunku Zalewu Wiślanego i po 10 krokach szukaj nisko.
Uwaga! na początku logbooka może znajdować się informacja niezbędna do zdobycia finału. Zapisz ją!