Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] Mrówka PZL 126 - OP9EAX
Właściciel: Holka
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 18-07-2021
Data utworzenia: 18-07-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 28-08-2021
54x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
67 odwiedzających
39 x oceniona
Oceniona jako: dobra
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: ajka, Chrząszcze2, miaucel, WRÓBEL.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Mrówka PZL 126, to samolot przeznaczony do prac rolnych. Jego zadaniem miało być roprzestrzenianie nad polami chemikaliów w małych ilościach oraz ochrona ochrona ekologiczna lasów: jak patrolowanie lasów, wykrywanie pożarów, rozpoznawanie ognisk szkodników i chorób roślin, wykrywanie i określanie rodzajów zanieczyszczeń środowiska naturalnego oraz pomiar ich stężenia, a także do lotów treningowych i rekreacyjnych.
Mgr inż. Andrzej Słociński opracował koncepcję samolotu w 1979 r. 
W 1983 r. został opracowany projekt wstępny samolotu.
W 1985 zbudowano makietę samolotu w wielkości naturalnej i zaprezentowano ją na konferencji krajów RWPG w dziedzinie agrolotnictwa w Olsztynie. Zainteresowanie, jakie wzbudził samolot, wpłynęło na przyznanie niewielkich środków finansowych.
Samolot został opracowywany na podstawie amerykańskich przepisów lotniczych FAR-23 i brytyjskich BCAR. Przepisy te pociągnęły za sobą konieczność zastosowania określonych przyrządów pilotażowych, których duża liczba wpłynęła na masę samolotu. Jednak zastosowania tych przepisów, rokowało możliwość uzyskania certyfikatów w krajach zachodnich, a więc możliwość eksportu tej konstrukcji.
W 1985 r. rozpoczęto wytwarzanie pierwszych elementów, w 1988 r. roz­począł się montaż pierwszego proto­typu i próby statyczne oraz wyni­kające z nich niewielkie poprawki. Pierwszy prototyp został ukończony w 1989 r. 
Brak zainteresowania ze strony potencjalnych użytkowników, likwidacja ZUA oraz inne problemy, spowodowały wstrzymanie programu.

 

Nie trzeba ściągać całego kesza - wystarczy otworzyć pojemnik.