Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[PS] Mrówka PZL 126 - OP9EAX
Owner: Holka
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > śląskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 18-07-2021
Date created: 18-07-2021
Date published: 28-08-2021
Last modification: 28-08-2021
55x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
69 visitors
40 x rated
Rated as: Good
4 x recommended
This cache is recommended by: ajka, Chrząszcze2, miaucel, WRÓBEL.
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Take something to write  Nature  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Mrówka PZL 126, to samolot przeznaczony do prac rolnych. Jego zadaniem miało być roprzestrzenianie nad polami chemikaliów w małych ilościach oraz ochrona ochrona ekologiczna lasów: jak patrolowanie lasów, wykrywanie pożarów, rozpoznawanie ognisk szkodników i chorób roślin, wykrywanie i określanie rodzajów zanieczyszczeń środowiska naturalnego oraz pomiar ich stężenia, a także do lotów treningowych i rekreacyjnych.
Mgr inż. Andrzej Słociński opracował koncepcję samolotu w 1979 r. 
W 1983 r. został opracowany projekt wstępny samolotu.
W 1985 zbudowano makietę samolotu w wielkości naturalnej i zaprezentowano ją na konferencji krajów RWPG w dziedzinie agrolotnictwa w Olsztynie. Zainteresowanie, jakie wzbudził samolot, wpłynęło na przyznanie niewielkich środków finansowych.
Samolot został opracowywany na podstawie amerykańskich przepisów lotniczych FAR-23 i brytyjskich BCAR. Przepisy te pociągnęły za sobą konieczność zastosowania określonych przyrządów pilotażowych, których duża liczba wpłynęła na masę samolotu. Jednak zastosowania tych przepisów, rokowało możliwość uzyskania certyfikatów w krajach zachodnich, a więc możliwość eksportu tej konstrukcji.
W 1985 r. rozpoczęto wytwarzanie pierwszych elementów, w 1988 r. roz­począł się montaż pierwszego proto­typu i próby statyczne oraz wyni­kające z nich niewielkie poprawki. Pierwszy prototyp został ukończony w 1989 r. 
Brak zainteresowania ze strony potencjalnych użytkowników, likwidacja ZUA oraz inne problemy, spowodowały wstrzymanie programu.

 

Nie trzeba ściągać całego kesza - wystarczy otworzyć pojemnik.

Log entries: Found 55x Not found 0x Note 0x All entries Show deletions