Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Zlepieńce w nieczynnej żwirowni - OP9DLN
zlepieńce jury dolnej
Właściciel: dzejbi
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > świętokrzyskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 05-06-2021
Data utworzenia: 05-06-2021
Data opublikowania: 05-06-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 05-06-2021
13x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
38 odwiedzających
7 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  Żwirownia w Snochowicach zajmowała powierzchnię ponad 7 hektarów. Uruchomiono ją po 1910 roku dla potrzeb rozpoczętej budowy kolei normalnotorowej relacji Kielce – Częstochowa. Żwir brano na podsypkę. Z przystanku w Rudzie (obecnie Wierna Rzeka) pociągnięto w kierunku północnym 11 kilometrową bocznicę do żwirowni, w której urobek bezpośrednio ze ściany ładowano na wagony. Roboty przerwała I wojna światowa, ale po jej zakończeniu wydobycie żwirów wznowiono. We wrześniu 1939 roku niemieckie samoloty kilkukrotnie bombardowały wagony stojące w żwirowni. W okresie okupacji miejscowa ludność porozkręcała tory i bocznica przestała istnieć. W 1953 roku podjęto budowę drugiego toru z Kielc do Częstochowy. Potrzebna była duża ilość żwiru i na istniejącym nasypie pociągnięto od Wiernej Rzeki wąski tor. Po zakończeniu robót na częstochowskiej linii kolejowej, zaprzestano kopania żwiru w Snochowicach i zlikwidowano bocznicę.                                                                                                                                                                    Opracowana i wprowadzona w Polsce nowa norma techniczna dla żwirów dopuszczała ich stosowanie w budownictwie, drogownictwie i kolejnictwie po ich uprzednim uzdatnieniu przez płukanie. Przemysł przerzucił się na kruszywa łamane i do snochowickiej żwirowni nikt już nie powrócił. 

Obrazki/zdjęcia
żwirownia
żwirownia
żwirownia
żwir
spoiler