Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
BRZEG DOLNY - stacja kolejowa - OP9D2N
Właściciel: Vilku
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 17-05-2021
Data utworzenia: 17-05-2021
Data opublikowania: 17-05-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 17-05-2021
17x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
59 odwiedzających
8 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

256a78a0f0b76932med.jpge2cd1e3d9af3406fmed.jpg

 

Brzeg Dolny – stacja kolejowa w Brzegu Dolnym, w województwie dolnośląskim, w Polsce.

Na terenie stacji znajdują się 2 perony z 3 krawędziami z czego wykorzystywany jest tylko peron nr 2 (na międzytorzu) gdyż przy jego krawędziach przebiegają tory główne zasadnicze. Peron 1 pozostaje peronem awaryjnym. Peron 2 łączy się z resztą miasta przejściem podziemnym do Starego miasta oraz przejściem nadziemnym (kładką) łączącym osiedla Warzyń i Fabryczne. Kładka znajduje się nad bocznicą kolejową do zakładów chemicznych PCC Rokita (umożliwia dotarcie do osiedla Fabryczne), które regularnie odprawiają pociągi towarowe oraz ulicą 1-go Maja (od strony osiedla Warzyń) umożliwiając bezpieczne pokonanie torów jak i ulicy.

Stacja Brzeg Dolny (wtedy Dyhernfurth) rozpoczęła pracę wraz z uruchomieniem 1 sierpnia 1874 r. linii kolejowej Wrocław – Rudna. Stacja znajduje się 30,321 km od Dworca Wrocław Główny. Linia została wybudowana przez przedsiębiorstwo Kolej Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzicka.

Po II wojnie światowej Armia Czerwona rozebrała zachodni tor poprzednio dwutorowej trasy kolejowej Wrocław – Głogów i wraz z mostami wywiozła do ZSRR. W rezultacie po odbudowie (1948) (PKF 1948/11/17 Otwarcie mostu kolejowego na Odrze w Brzegu Dolnym) i reperacji toru wschodniego oraz odpowiadającym im mostom na rzece Odrze w Brzegu Dolnym i Ścinawie uruchomiono połączenie zwane "trasą szczecińską" lub "magistralą nadodrzańską" łączące Szczecin z Przemyślem poprzez Zieloną Górę, Wrocław, Katowice i Kraków. Była to ważna trasa pasażerska (najdłuższa w Polsce linia osobowa) oraz towarowa, szczególnie dla masowego transportu węgla kamiennego z Górnego Śląska do portów w Szczecinie i Świnoujściu. W latach 1960. odbudowano tor zachodni wraz z mostami na Odrze, a w latach 1970. trasę elektryfikowano. Większość ruchu pasażerskiego była obsługiwana przez wrocławski Dworzec Świebodzki, który zamknięto w 1992.

Do 2013 roku budynek stacji był w złym stanie technicznym. W sierpniu tego roku Polskie Koleje Państwowe rozpisały i rozstrzygnęły przetarg na remont gmachu dworca. Prace obejmowały kompleksowe odnowienie wnętrz i elewacji z wszelkimi historycznymi detalami, wymianę dachu i usunięcie dwóch przybudówek zbudowanych w okresie powojennym.

11 września 2014 r. po 11-miesięcznym remoncie oficjalnie otwarto odnowiony budynek dworca. Koszt inwestycji wyniósł niespełna 3 mln zł i był sfinansowany ze środków własnych PKP oraz budżetowych. Równolegle wyremontowano także peron nr 2 wraz z wymianą całej nawierzchni, podniesieniem wysokości platformy oraz remontem wiaty peronowej. Prace nie obejmowały jedynie tunelu peronowego oraz peronu nr 1.

Skrzynka spontaniczna nieopodal dworca, maskowana naturalnie

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 17x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy