Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
BRZEG DOLNY - stacja kolejowa - OP9D2N
Eigenaar: Vilku
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > dolnośląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 17-05-2021
Gemaakt op: 17-05-2021
Gepubliceerd op: 17-05-2021
Laatste verandering: 17-05-2021
17x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
60 x Bekeken
8 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Bike  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

256a78a0f0b76932med.jpge2cd1e3d9af3406fmed.jpg

 

Brzeg Dolny – stacja kolejowa w Brzegu Dolnym, w województwie dolnośląskim, w Polsce.

Na terenie stacji znajdują się 2 perony z 3 krawędziami z czego wykorzystywany jest tylko peron nr 2 (na międzytorzu) gdyż przy jego krawędziach przebiegają tory główne zasadnicze. Peron 1 pozostaje peronem awaryjnym. Peron 2 łączy się z resztą miasta przejściem podziemnym do Starego miasta oraz przejściem nadziemnym (kładką) łączącym osiedla Warzyń i Fabryczne. Kładka znajduje się nad bocznicą kolejową do zakładów chemicznych PCC Rokita (umożliwia dotarcie do osiedla Fabryczne), które regularnie odprawiają pociągi towarowe oraz ulicą 1-go Maja (od strony osiedla Warzyń) umożliwiając bezpieczne pokonanie torów jak i ulicy.

Stacja Brzeg Dolny (wtedy Dyhernfurth) rozpoczęła pracę wraz z uruchomieniem 1 sierpnia 1874 r. linii kolejowej Wrocław – Rudna. Stacja znajduje się 30,321 km od Dworca Wrocław Główny. Linia została wybudowana przez przedsiębiorstwo Kolej Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzicka.

Po II wojnie światowej Armia Czerwona rozebrała zachodni tor poprzednio dwutorowej trasy kolejowej Wrocław – Głogów i wraz z mostami wywiozła do ZSRR. W rezultacie po odbudowie (1948) (PKF 1948/11/17 Otwarcie mostu kolejowego na Odrze w Brzegu Dolnym) i reperacji toru wschodniego oraz odpowiadającym im mostom na rzece Odrze w Brzegu Dolnym i Ścinawie uruchomiono połączenie zwane "trasą szczecińską" lub "magistralą nadodrzańską" łączące Szczecin z Przemyślem poprzez Zieloną Górę, Wrocław, Katowice i Kraków. Była to ważna trasa pasażerska (najdłuższa w Polsce linia osobowa) oraz towarowa, szczególnie dla masowego transportu węgla kamiennego z Górnego Śląska do portów w Szczecinie i Świnoujściu. W latach 1960. odbudowano tor zachodni wraz z mostami na Odrze, a w latach 1970. trasę elektryfikowano. Większość ruchu pasażerskiego była obsługiwana przez wrocławski Dworzec Świebodzki, który zamknięto w 1992.

Do 2013 roku budynek stacji był w złym stanie technicznym. W sierpniu tego roku Polskie Koleje Państwowe rozpisały i rozstrzygnęły przetarg na remont gmachu dworca. Prace obejmowały kompleksowe odnowienie wnętrz i elewacji z wszelkimi historycznymi detalami, wymianę dachu i usunięcie dwóch przybudówek zbudowanych w okresie powojennym.

11 września 2014 r. po 11-miesięcznym remoncie oficjalnie otwarto odnowiony budynek dworca. Koszt inwestycji wyniósł niespełna 3 mln zł i był sfinansowany ze środków własnych PKP oraz budżetowych. Równolegle wyremontowano także peron nr 2 wraz z wymianą całej nawierzchni, podniesieniem wysokości platformy oraz remontem wiaty peronowej. Prace nie obejmowały jedynie tunelu peronowego oraz peronu nr 1.

Skrzynka spontaniczna nieopodal dworca, maskowana naturalnie

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 17x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs