Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Linia kolejowa Jabłonowo Pomorskie-Prabuty-most na Osie - OP92BA
Linia kolejowa nr 232
Eigenaar: ozaria
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > kujawsko-pomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Tijd: 0:30 h    Lengte: 1.50 km
Geplaatst op: 20-08-2019
Gemaakt op: 01-09-2019
Gepubliceerd op: 03-09-2019
Laatste verandering: 08-10-2021
6x Gevonden
1x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 6 Volgers
41 x Bekeken
5 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
2 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: pawelko, Sldtwa
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Nature  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Skrzynka na trasie nieistniejącej linii kolejowej Jabłonowo Pomorskie - Prabuty. Budowę linii rozpoczęto w 1897 a planowy ruch pociągów rozpoczął się w roku 1899. Między Jabłonowem a Prabutami powstało 7 stacji: Buk Pomorski, Szarnoś, Łasin Pomorski, Zawdzka Wola, Kisielice, Pławty Wielkie, Pólko Pomorskie oraz przystanek pasażerski w Nowej Wsi Szlacheckiej i towarowy w Widlicach. W latach osiemdziesiątych linię zmodernizowano. Po przemianach ustrojowych w 1989 rentowność linii gwałtownie spadła, w  roku 1990  przejechał  nią ostatni pociąg pasażerski. Nieco dłużej utrzymał się ruch pociągów towarowych między Prabutami a Kisielicami. Ostateczna likwidacja linii nastąpiła w roku 2006. Torowisko zostało rozebrane.

Ciekawa strona o tej linii: http://www.jablon-prabuty.sawistowski.net/historia.htm

Największą terenową trudnością, którą trzeba było pokonać podczas budowy linii kolejowej była rzeka Osa. Tory poprowadzono po imponującym moście z czerwonej cegły. By zdobyć skrzynkę i zobaczyć ten piękny obiekt trzeba przejść około 700 m po śladzie rozebranego torowiska a potem zejść w dół po stromej skarpie. Na torowisko można  wejść schodząc z niewielkiego wiaduktu biegnącego nad nim, znajdującego się na trasie Świecie nad Osą -Lisnowo. Tu też można zostawić samochód. Lepiej jednak wejść na torowisko trochę dalej a od szosy pojść kawałek polem. Torowisko zarasta, więc z roku na rok trudniej  się nim wędruje.

Uwaga: most bardzo łatwo przeoczyć, ponieważ jest zupełnie niewidoczny z góry. UWAGA-BRAK BARIEREK, UWAŻAJ, NIE SPADNIJ!

KESZ

Skrzynka mała, tradycyjna. Ołówek w środku. Na kordach. Szukaj w murze, tam gdzie ślady ptasich gniazd.

 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Most na Osie
Gdzieś tu