Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Linia kolejowa Jabłonowo Pomorskie-Prabuty-most na Osie - OP92BA
Linia kolejowa nr 232
Właściciel: ozaria
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > kujawsko-pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:30 h    Długość trasy: 1.50 km
Data ukrycia: 20-08-2019
Data utworzenia: 01-09-2019
Data opublikowania: 03-09-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 08-10-2021
6x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 6 obserwatorów
39 odwiedzających
5 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: pawelko, Sldtwa
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrzynka na trasie nieistniejącej linii kolejowej Jabłonowo Pomorskie - Prabuty. Budowę linii rozpoczęto w 1897 a planowy ruch pociągów rozpoczął się w roku 1899. Między Jabłonowem a Prabutami powstało 7 stacji: Buk Pomorski, Szarnoś, Łasin Pomorski, Zawdzka Wola, Kisielice, Pławty Wielkie, Pólko Pomorskie oraz przystanek pasażerski w Nowej Wsi Szlacheckiej i towarowy w Widlicach. W latach osiemdziesiątych linię zmodernizowano. Po przemianach ustrojowych w 1989 rentowność linii gwałtownie spadła, w  roku 1990  przejechał  nią ostatni pociąg pasażerski. Nieco dłużej utrzymał się ruch pociągów towarowych między Prabutami a Kisielicami. Ostateczna likwidacja linii nastąpiła w roku 2006. Torowisko zostało rozebrane.

Ciekawa strona o tej linii: http://www.jablon-prabuty.sawistowski.net/historia.htm

Największą terenową trudnością, którą trzeba było pokonać podczas budowy linii kolejowej była rzeka Osa. Tory poprowadzono po imponującym moście z czerwonej cegły. By zdobyć skrzynkę i zobaczyć ten piękny obiekt trzeba przejść około 700 m po śladzie rozebranego torowiska a potem zejść w dół po stromej skarpie. Na torowisko można  wejść schodząc z niewielkiego wiaduktu biegnącego nad nim, znajdującego się na trasie Świecie nad Osą -Lisnowo. Tu też można zostawić samochód. Lepiej jednak wejść na torowisko trochę dalej a od szosy pojść kawałek polem. Torowisko zarasta, więc z roku na rok trudniej  się nim wędruje.

Uwaga: most bardzo łatwo przeoczyć, ponieważ jest zupełnie niewidoczny z góry. UWAGA-BRAK BARIEREK, UWAŻAJ, NIE SPADNIJ!

KESZ

Skrzynka mała, tradycyjna. Ołówek w środku. Na kordach. Szukaj w murze, tam gdzie ślady ptasich gniazd.

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Most na Osie
Gdzieś tu