Informacje o lokomotywowni:
http://wikimapia.org/7406338/pl/Dawna-parowozownia
Parowozownia w Chełmie istniała od budowy Nadwiślańskiej Kolei Żelaznej. Mieściła ona 1 parowóz (w Lublinie parowozownia mogła pomieścić 14 lokomotyw, w Kowlu 6). Dobudowanie 2 toru linii Nadwiślańskiej, rozbudowa stacji kolejowej Chełm zapewne doprowadziło do powiększenia parowozowni. Po I wojnie światowej została sklasyfikowana cyfrą II. W 1925 r. pracowało tutaj 430 osób. W 1939 r. została zniszczona bombardowaniem, jednak ze względu na strategiczne położenia stacji Chełm została szybko odbudowana, rozbudowana i unowocześniona. Należy wspomnieć, że wtedy Niemcy zainstalowali obrotnicę napędzaną elektrycznie (wcześniej lokomotywy obracano korbami siłą mięśni!!!). W 1944 r. po raz drugi wojska niemieckie niszczą parowozownie, wysadzając ją w powietrze.
W latach 90. XX w. opuszczono kompleks budynków kolejowych, pozostawiając ich na pastwę losu. Przez kila lat nie wiedziano jak zagospodarować ten zaniedbany teren.
Po roku 2015, wybudowano budynek Castroramy.
Skrzyneczka - pojemnik w maskowaniu - na terenie Castroramy.
Powodzenia.