Jeszcze w trakcie budowy linii o Zagórowa planowano dalszą rozbudowę jarocińskiej kolejki. Pierwszy pomysł zakładał przedłużenie linii do Konina, jednak z uwagi na fakt iż władze powiatu konińskiego nosiły się z zamiarem budowy własnej samorządowej kolejki wąskotorowej o prześwicie 750 mm z Konina przez Zagórów do Pyzdr. W połowie 1948 roku na wniosek Ministerstwa Komunikacji opracowano nawet program rozbudowy Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Pierwszy etap zakładał połączenie Witaszyc z Jarocinem o długości 4,52 km. Ruch na tej trasie miał się odbywać przy pomocy wagonów motorowych z przyczepkami, które miały kursować 5-6 razy dzienni. Wagony miały zostać zmontowane we własnych warsztatach kolejki. Całkowity koszt przedsięwzięcia szacowano wówczas na 20 milionów złotych.
Drugi etap rozbudowy przewidziany na drugą połowę lat 50-ych XX w. miał połączyć JKD z Wrzesińską Koleją Powiatową z Komorza do Pyzdr. Linia miała mieć długość 8,25 km i w planie miała ożywić przemysłowo-handlowe i kulturalne życie wschodniej i północnej części powiatu jarocińskiego. Oczywiście wzięto także pod uwagę możliwość eksploatacji złóż rudy darniowej odkrytej w okolicach Rudy Komorskiej. Całkowity koszt tej inwestycji szacowano również na ok. 20 milionów ówczesnych złotych. W etapie tym przewidywano zgodnie z ogólnokrajową tendencją przekucie kolejki jarocińskiej na to 750 mm.
Natomiast kolejnym pomysłem rozbudowy JKD przewidywanym na lat 60-e XXw. było przedłużenie linii z Czermina do stacji Broniszewice, która należała do Kolei Powiatowej Krotoszyn-Pleszew oraz ewentualne połączenie do miasta Chocz. Długość odcinka do Broniszewic wynieść miała 4,5 km. Całkowity koszt budowy szacowano na ok 10 mln zł. Żadnego z tych planów jednak nie zrealizowano.
Na znalazców czekają certy. Mikrus w większym maskowaniu :)
Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|
Interesujące miejsce | --- | W okolicach tych współrzędnych znajdowała się stacja kolejowa |