Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Px29 - OP8WUU
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 153 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 09-11-2018
20x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
27 x Bekeken
14 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Dokumentacja techniczna parowozu który miał oznaczenie Dh2 Wilno powstała w 1928r. w Warszawskiej Spółce Akcyjnej  Budowy Parowozów w Warszawie. Z założenia lokomotywa miała pracować na liniach kresów wschodnich ówczesnej Polski.  Ogółem powstało 20 tego typu maszyn. Wbrew planom większość lokomotyw pracowało na Kujawskich Kolejach Wąskotorowych, a zaledwie kilka na wschodzie. W wyniku wybuchu II wojny światowej część parowozów zajęli Rosjanie i Litwini, zaś pracujące na kolejach kujawskich Niemcy. Po wojnie do Polski wróciło tylko 11 parowozów i tylko te zajęte przez III Rzeszę. Niestety były w złym stanie technicznym, ale jako że była to udana konstrukcja zdecydowano się na remonty. Znów zaczęły jeździć po kujawskich torach, a po wprowadzeniu nowszych typów zaczęto je rozsyłać po Polsce. Jednak wraz z wprowadzaniem trakcji spalinowej to one jako pierwsze zaczęły być złomowane. Dwa sprzedano do Szwecji, zaś jeden można oglądać w muzeum w Sochaczewie.

    Jako pierwszy polski parowóz wąskotorowy był wyposażony w hamulec powietrzny zespolony i dodatkowy do hamowania samego parowozu. W tym celu zastosowano sprężarkę, montowaną po prawej stronie. Gdy okazało się że umieszczenie jej w tym miejscu powoduje drgania źle wpływające na ostojnicę, przeniesiono ja na lewą stronę. Do hamowania służył najpierw pięciostopniowy, a potem sześciostopniowy kran maszynisty. Do czasu wyprodukowania Px48 był to najsilniejszy parowóz wąskotorowy o mocy 180KM.  Lokomotywa posiadała 4 osie, a 1 i 4 były przesuwne, zaś na 3 były cieńsze obrzeża. Pozwalało to pokonywać łuki o promieniu 35m. Tender czteroosiowy  ze zbiornikiem wody pojemności 6m3 i mieszczącym 4 tony węgla. Po wojnie największą zmianą było zastąpienie kotłów miedzianych stalowymi, oraz montaż instalacji do ogrzewania wagonów osobowych.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
pień
Logs: Gevonden 20x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs