Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most przy granicy - OP8QSM
linia kolejowa bez torów
Właściciel: Meksha
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 351 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 05-03-2018
Data utworzenia: 05-03-2018
Data opublikowania: 05-03-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 05-03-2018
12x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 3 obserwatorów
96 odwiedzających
11 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: noorbi
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Most kolejowy nas Ścinawką

Kesz założony spontanicznie w drodze do Czech. Aż kusiło obejrzeć z bliska stary kolejowy most, który okazał się częścią bardzo starej linii kolejowej otwartej  5. kwietnia 1889 roku. Linia jednotorowa, lokalna, powstała z założeniem poprawy ekspedycji węgla z noworudzkich kopalni, zaopatrujących zakłady włókiennicze po obydwu stronach granicy. Po 1938 r. linią tą kursowały pociągi z Kłodzka do Trutnova. Ruchu pociągów pasażerskich nie przywrócono po 1945 r., a co więcej, w związku z zakusami armii czechosłowackiej na zajęcie Ścinawki Średniej i groźbami wjazdu pociągu pancernego na Ziemię Kłodzką Wojsko Polskie rozebrało w marcu 1946 roku odcinek torów przy samej granicy. Wkrótce brak uzupełniono i do początku lat 50. trasę wykorzystywano dla tranzytu pociągów z wałbrzyskim węglem wysyłanym na południe Europy z uwagi na nieprzejezdną linię do Kłodzka - wysadzony wiadukt w Zatorzu. Linia czynna w ruchu pasażerskim (Ścinawka - Tłumaczów) do 1968 roku, w tym roku również zawieszono ruch towarowy. Decyzja o likwidacji linii zapadła w 1969 r. i rozebrano 2 km odcinek od granicy do Tłumaczowa (w tym tory na naszym keszowym moście). Pozostałe tory rozebrano w 1990 roku, pozostawiając krótki odcinek ze Ścinawki Średniej do Ścinawki Górnej (1,5 km). Około 2005 roku rozebrano stalowy wiadukt w Ścinawce Górnej - Tłumaczowie Dolnym. Drugi most na Ścinawce w Tłumaczowie przetrwał do dnia dzisiejszego (to ten nasz). 

 

O keszu:

Kesz to tradycyjna skrzynka na kordach w maskowaniu naturalnym. Przy podejmowaniu kesza nie trzeba wchodzić na część mostu nad przepaścią (sama tam nie byłam w stanie wejść ze strachu), jednakże uważaj, gdzie się kończy grunt pod nogami - z tego względu skrzynka oznaczona jako niebezpieczna. Pamiętaj, że podejmujesz ją na własne ryzyko. Zabierz ze sobą coś do pisania a skrzyneczkę ładnie zamaskuj:)Miło mi będzie, jak napiszesz kilka słów po podjęciu, fajnie przeczytać coś więcej niż zdawkowe skróty ;)

Przyjemnego szukania!

Za pomoc w założeniu kesza podziękowania dla: Slawekragnar-a i Wesker-a :)

Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Parking --- Tutaj parkujemy i idziemy po nasypie w kierunku mostu.
Obrazki/zdjęcia
Most nad Ścinawką
most z oddali
Most z bliska