Wiadukt kolejowy linii nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka.
Linia, której odcinek stanowi linia kolejowa nr 6 (drugi odcinek w Polsce to linia kolejowa nr 21) została otwarta w 1862 r. z inicjatywy rządu rosyjskiego. Była to druga po Kolei Warszawsko -Wiedeńskiej linia, która powstała na ziemiach Królestwa Polskiego. Funkcjonowała pod nazwą Kolej Warszawsko-Petersburska. Z początku była to linia jednotorowa, szerokotorowa (o rozstawie szyn 1524 mm). W latach międzywojennych znacznie ograniczono liczbę odjazdów pociągów do Petersburga.
W roku 1918 linia stała się linią normalnotorową, zmieniono prześwit torów na 1435 mm. Zarząd nad linią przejęły Polskie Koleje Państwowe.
2 września 1933 otwarto łącznicę pomiędzy Warszawą Rembertów i Zielonką (Linia kolejowa nr 449), dzięki której pociągi jadące z Białegostoku mogły dojechać do Dworca Głównego.
Na początku linia była jednotorowa. Później dodano drugi tor. W czasie II wojny światowej i po niej zmieniała się liczba torów.
Obecnie linia nr 6 składa się z następującej liczby torów:
Elektryfikacja szlaku przebiegała stopniowo. Daty otwarcia zelektryfikowanych odcinków:
W ostatnim czasie zmodernizowano odcinek linii Zielonka – Tłuszcz. Wymieniono nawierzchnię - betonowe podkłady zamiast drewnianych, łącznie z naprawą ław torowych, systemu odwodnienia, wymianą podsypki, tłucznia oraz szyn. W 2006 roku prace odbyły się na odcinku Wołomin – Tłuszcz. Na przełomie lat 2007/2008 została przeprowadzona modernizacja na odcinku Warszawa Wileńska – Zielonka (linia kolejowa nr 21) – Wołomin. Dzięki modernizacji pociągi mogą jeździć na tym odcinku z prędkością do 100 km/h.
12 października 2014 aby przyśpieszyć prowadzone na linii prace modernizacyjne, całkowicie zawieszono ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Pociągi zostały zastąpione przez autobusy zastępcze. 13 grudnia 2015 na linię powróciły pociągi. 19 maja 2017 PKP PLK podpisały podpisało z firmami PW Banimex i Budrex-Kobi umowę na budowę 5 bezkolizyjnych skrzyżowań, a 13 czerwca z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor umowę na modernizację odcinka Sadowne – Czyżew.