Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wiadukt kolejowy - OP8QGP
Właściciel: wzorowy
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 143 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 11-02-2018
Data utworzenia: 11-02-2018
Data opublikowania: 11-02-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 14-04-2018
17x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
52 odwiedzających
13 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Wiadukt kolejowy linii nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka. 

Linia, której odcinek stanowi linia kolejowa nr 6 (drugi odcinek w Polsce to linia kolejowa nr 21) została otwarta w 1862 r. z inicjatywy rządu rosyjskiego. Była to druga po Kolei Warszawsko -Wiedeńskiej linia, która powstała na ziemiach Królestwa Polskiego. Funkcjonowała pod nazwą Kolej Warszawsko-Petersburska. Z początku była to linia jednotorowa, szerokotorowa (o rozstawie szyn 1524 mm). W latach międzywojennych znacznie ograniczono liczbę odjazdów pociągów do Petersburga.

W roku 1918 linia stała się linią normalnotorową, zmieniono prześwit torów na 1435 mm. Zarząd nad linią przejęły Polskie Koleje Państwowe.

2 września 1933 otwarto łącznicę pomiędzy Warszawą Rembertów i Zielonką (Linia kolejowa nr 449), dzięki której pociągi jadące z Białegostoku mogły dojechać do Dworca Głównego.

Na początku linia była jednotorowa. Później dodano drugi tor. W czasie II wojny światowej i po niej zmieniała się liczba torów.

  • 1944 Prostyń Bug – Małkinia Bug – Pomiędzy tymi posterunkami znajduje się most nad rzeką Bug. Jedno przęsło mostu zostało wyburzone w czasie wojny, i do tej pory nie odbudowane. Pociągi na tym odcinku poruszają się jednym torem.
  • 1945 Małkinia – Łapy – Zmieniono liczbę torów z dwóch na jeden.
  • 1945 Białystok – Kuźnica Białostocka – Zmieniono liczbę torów z dwóch na jeden.
  • 1969 Małkinia – Łapy – Przywrócono drugi tor.

Obecnie linia nr 6 składa się z następującej liczby torów:

  • Zielonka – Wołomin Słoneczna – cztery tory
  • Wołomin Słoneczna – Prostyń Bug – dwa tory
  • Prostyń Bug – Małkinia Bug – jeden tor
  • Małkinia Bug – Białystok – dwa tory
  • Białystok – Kuźnica Białostocka – jeden tor

Elektryfikacja szlaku przebiegała stopniowo. Daty otwarcia zelektryfikowanych odcinków:

  • 13.04.1952 – Zielonka – Tłuszcz
  • 22.12.1981 – Tłuszcz – Łochów
  • 10.12.1982 – Łochów – Małkinia
  • 31.03.1983 – Małkinia – Czyżew
  • 30.06.1983 – Czyżew – Szepietowo
  • 29.09.1983 – Szepietowo – Łapy
  • 03.04.1983 – Łapy – Białystok
  • 10.09.1986 – Białystok – Kuźnica Białostocka

W ostatnim czasie zmodernizowano odcinek linii Zielonka – Tłuszcz. Wymieniono nawierzchnię - betonowe podkłady zamiast drewnianych,  łącznie z naprawą ław torowych, systemu odwodnienia, wymianą podsypki, tłucznia oraz szyn. W 2006 roku prace odbyły się na odcinku Wołomin – Tłuszcz. Na przełomie lat 2007/2008 została przeprowadzona modernizacja na odcinku Warszawa Wileńska – Zielonka (linia kolejowa nr 21) – Wołomin. Dzięki modernizacji pociągi mogą jeździć na tym odcinku z prędkością do 100 km/h.

12 października 2014 aby przyśpieszyć prowadzone na linii prace modernizacyjne, całkowicie zawieszono ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Pociągi zostały zastąpione przez autobusy zastępcze. 13 grudnia 2015 na linię powróciły pociągi. 19 maja 2017 PKP PLK podpisały podpisało z firmami PW Banimex i Budrex-Kobi umowę na budowę 5 bezkolizyjnych skrzyżowań, a 13 czerwca z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor umowę na modernizację odcinka Sadowne – Czyżew.

 

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt
spoiler alert!
Wpisy do logu: znaleziona 17x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy