Gry RPG- inaczej nazywane grami fabularnymi/ grami wyobraźni - oparte są na narracji, w której gracze wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, jej celem jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie określonego w owym scenariuszu celu. Grę taką prowadzi Mistrz Gry, odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Gracze natomiast podejmują w trakcie tej opowieści istotne dla nich decyzje. Gry RPG nie posiadają planszy, wszystko toczy się w ramach scenariusza. Jedynymi elementami potrzebnymi do gry są różnego rodzaju kości oraz podręcznik oprowadzający po świecie gry i jej mechanice.
Popularne gry tego typu:
- Wiedźmin
- Neuroshima
- Zew Cthulhu
- Warhammer
Kesz:
Atrybut dodatkowy - dystans:)
Jako że w gry tego typu nie gram więc świata żadnej z nich nie znam oprócz wiedźmina, a nie chcę obrażać fanów tej sagi moimi marnymi wypowiedziami, to nie ja nie poprowadze was do celu, lecz stara wiedźma z Lasku Aniołowskiego.
I etap
Motyl, żaba, słowik, fajka,
dziś wędrowcze będzie bajka
Chcesz +1 w statach nabić,
ze mną musisz się zabawić.
Szlakiem ja Cie pokieruje,
słuchaj czujnie nie żartuje.
Czyżyk, stokrotka długa lina,
droga twa przy tablicy się zaczyna.
Wyzwanie wielkie, jak dla wiedźmina,
coś się kończy coś zaczyna.
Widzisz obok jakaś bardzo dziwna budowla?
Przejdź pod nią na rękach, tak też można.
Dalej prosto suń jak anakonda,
do przyrządu co jak szubienica wygląda.
Za nim coś widzisz, może to dziki?
Nieeee to ćwiczeniowe są paliki.
Podejdź do nich siednij sobie,
odpoczynek ważny, dbaj o zdrowie.
Groszek, baran, pilszka siwa,
wstawaj wstawaj dalsza droga wzywa.
Dalej jakieś łóżko jakby leży,
może do tortur, aż mi się włos jeży.
Miń je prędko, to nie kurort wypoczynkowy,
ja ci wybije ten odpoczynek z głowy.
Idź przed siebie dalej prosto, śmiało
przyrząd kolejny? Czy komuś podwozie urwało?
Dalej wyłania się kolejna przeszkoda,
och ileż ich jest prawie jak "na sukces moda"
Talerz, koza, ozór kwoki,
teraz przez płotki będą skoki.
Dalej idąc masz na linie gibanie,
ale nie dla nas takie małpowanie.
Do celu się zbliżamy więc zachowaj powagę,
na następnej przeszkodzie sprawdź równowagę.
Idź do konstrukcji kolejnej ostatniej
to końcówka tu będzie łatwiej.
Marchew, brokuł, wielkie stopy,
pod przyrządem są okopy.
Wleź do nich śmiało proszę Pani/Pana,
tam wskazówka jest schowana.
Korzeń 3 mniejszy w nich sobie stoi
a w nim kordy jak na dłoni.....
II etap
Dzięcioł, sowa, góry, rwąca rzeka,
na współrzędnych już kesz czeka.
Hazardzista, oszust je Ci poda,
więc na finał jest już zgoda.
Kordy dobre czy też pomylone?
A czy patrzysz w dobrą stronę?
Skarb w drzewie jest ukryty,
czy to prawda czy to mity?
Popatrz na to co znalazłeś,
wytęż swoją wyobraźnie.
Pomyśl że patent jest gwiazdkowy,
maskowanie oooo urwanie głowy.
Zobaczycie jak to wygląda w prawdziwym świecie!
Bo to RPG GRA WYOBRAŹNI przecież dobrze o tym wiecie!
Dla 3 pierwszych znalazców certyfiikaty.