Wiadukt kolejowy sąsiadujący z bunkrami, a dokładnie z Grupą Warowną Schill, jest jednym z niewielu takich obiektów w okolicy. Wybudowano go pod koniec XIX w. i jest częścią linii kolejowej Rzepin-Sulęcin-Międzyrzecz.
Nowe połączenie kolejowe było tworzone w dwóch etapach. Najpierw został oddany do użytku odcinek zachodni na trasie Rzepin-Sulęcin, którego uroczyste otwarcie nastąpiło w dniu 1 listopada 1890r., a jego długość wynosiła 30,28 km. W drugim etapie zostało zbudowane połączenie pomiędzy Sulęcinem i Międzyrzeczem o długości 35,86 km, otwarte dla ruchu publicznego 1 czerwca 1892r. Wybudowanie linii kolejowej w sposób zasadniczy wpłynęło na przemysł i rolnictwo doprowadzając do ożywienia gospodarczego ówczesnego Powiatu Wschodniotorzymskiego / Oststernberger Kreis.
W czasie II wojny światowej ogromne znaczenie na tej trasie miała pobliska stacja Kursko. Odgałęział się stąd tor bocznicowy w kierunku południowym do Staropola, leżącego na trasie Toporów – Międzyrzecz. Łącznica do końca eksploatacji linii pełniła ważną rolę o znaczeniu strategicznym. Zbudowana została dla potrzeb wojskowych z uwagi na położone na tym terenie fortyfikacje. Krótki tor (12 km po linii prostej), posiadał liczne odgałęzienia do bocznic wyładunkowych, służących dla potrzeb wojsk rozlokowanych w zalesionym terenie. Wybrzuszony łukiem na kierunku wschodnim tor w połowie swej długości przebiegał przez Kęszyce – byłe koszary wojsk radzieckich – poprzednio niemieckich. Z uwagi na przeznaczenie linią Kursko – Staropole odbywał się tylko ruch pociągów towarowych na potrzeby wojsk. Na szlaku Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz, tylko kolej jako regularny środek lokomocji, chociaż niezbyt szybki, wiernie pełniła swoją rolę oraz służyła ludziom korzystającym z jej niezawodności.
Ciekawą rycinę przedstawiającą okolicę sąsiadującą z wiaduktem znajdziecie TUTAJ.
SKRZYNKA: Kesz to offset. Na współrzędnych odnajdziecie podpowiedź (mikrotutka), gdzie należy szukać pojemnika finałowego. Ostrożnie z maskowaniem, może okazać się dość kruche.
Do podjęcia skrzynki pomocny może okazać się dodatkowy sprzęt w postaci drabiny lub akcesoriów wysokościowych oraz standardowe wyposażenie bunkrowca ;)
Mimo, że skrzynka nie znajduje się w systemie podziemi, jest na równi niebezpieczna, więc apeluję o ostrożność i zdrowy rozsądek.
WuchtaWiary zakłada skrzynki dla Was, zadbaj o nie jak o własne, pomóż w ich serwisowaniu. Zapasowe logbooki do naszych skrzynek można pobrać z adresu tnij.com/logbooki/ Jeśli chcesz zaopiekować się skrzynką, napisz.