Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Tu też była wąskotorówka - OP8DY2
Eigenaar: szabla
Plaatser: Blondi
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 106 meter NAP
 Provincie: Polen > wielkopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 06-01-2016
Gemaakt op: 06-01-2016
Gepubliceerd op: 06-01-2016
Laatste verandering: 22-03-2023
30x Gevonden
1x Niet gevonden
5 Opmerkingen
watchers 6 Volgers
89 x Bekeken
25 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
4 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: bamba, kaukingi, mlodek, Psikiszek
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Wiadukt kolejowy na rzece Lutyni był częścią Jarocińskiej Kolei Dojazdowej. Celem powstania kolei wąskotorowej w powiecie jarocińskim było ułatwienie transportu ziemiopłodów, obsłużenie witaszyckiej cukrowni „Jarocin”, prywatnej cukrowni w Komorzu oraz kilku gorzelni. Planowano również uruchomienie połączeń pasażerskich oraz przewóz przesyłek pocztowych. W 1897 r. rozpoczęto prace projektowe, by w 1901 roku przystąpić do budowy. W pierwszym etapie zbudowano 33 km linii o szerokości toru 600 mm. Oficjalna inauguracja przewozów nastąpiła 1 listopada 1902 roku. Kolej nosiła niemiecką nazwę Jarotschiner Kreisbahn. Ruch prowadzono z użyciem trzech parowozów. W okresie międzywojennym kolej funkcjonowała jako Jarocińska Wąskotorowa Kolej Powiatowa. Kolej z biegiem lat była rozbudowywana z kilkoma bocznymi odgałęzieniami np. do Czermina czy Lgowa. Już w trakcie wojny Niemcy przygotowali plan by przedłużyć linię kolejową do Zagórowa, jednak dopiero po wojnie udało się to zrealizować i zakończyć budowę w 1947 roku. Złoty okres w przewozach na Jarocińskiej KD przypada na lata 60 XX wieku. 29 czerwca 1991 z Witaszyc do Zagórowa wyruszył pociąg pożegnalny prowadzony przez jeden z trzech wagonów motorowych, tzw. „Ryjek”. 23 lutego 1993 roku rozpoczęto demontaż torów na stacji w Zagórowie oraz szlaku w kierunku Witaszyc. Po 91 latach Jarocińska Kolej Dojazdowa przestała istnieć. Zakładając tego kesza nie przypuszczałem, że powstanie cała ścieżka poświęcona Jarocińskiej Kolei Dojazdowej.

 

Źródło:

http://bialobloty-gizalki-grodziec.blog.onet.pl/?p=8


Kesz ukryty jest na nasypie kolejowym przy moście. Aby się do niego dostać możliwe są dwie drogi: łatwa oraz droga przez mękę. Aby trafić do kesza łatwiejszą należy zostawić swój środek transportu przy drodze na trasie Wola Książęca-Twardów (przy przepompowni czy czymś takim) i pieszo udać się zarośniętym nasypem. Trudniejsza droga prowadzi przez pola, zwykle dość podmokłe - wtedy należy wspiąć się na stromy nasyp.

 Uważajcie na siebie.

 

Zainspirowane pobliskim keszem: Była tu Wąskotorówka - OP4AAC

 

Extra waypoints
Symbool Soort Coördinaten Beschrijving
Parkeerplaats --- Tu najlepiej zostawić auto (przy drodze)
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
most w trakcie budowy
Tędy
w tym drzewie