Zduńska Wola jest stacją węzłową, na której do linii nr 14 dochodzą jednotorowe łącznice z magistrali węglowej - umożliwiające zjazd z niej zarówno od północny, jak i południa.
Sama magistrala przechodzi wiaduktem nad wschodnią głowicą rozjazdową. Stacja w Zduńskiej Woli posiada 6 torów głównych, z których 4 znajdują się przy peronach. W sumie są tutaj 4 wąskie perony, a większość torów posiada możliwość wsiadania z obu stron.
Na stacji swój początek ma również kilka bocznic, m.in. do wytwórni materiałów hydroizolacyjnych Icopal.
Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnie "ZW" i "ZW1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną.
W obrębie stacji znajduje się również strażnica przejazdowa od strony Sieradza, natomiast kolejna - pod semaforami wjazdowymi od strony Łasku.
Rok budowy
1902
Nazwa - Lata obowiązywania
Zduńska Wola -1902 - 1939
Zdunska Wola 1939 - 1942
Freihaus 1943 - 1945
Zduńska Wola od 1945