Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
WWK: Kolej Poznańska (4#) - OP8AM4
Wrocławski Węzeł Kolejowy - Kierunek 4
Eigenaar: xytras
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 109 meter NAP
 Provincie: Polen > dolnośląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 13-08-2015
Gemaakt op: 13-07-2015
Gepubliceerd op: 13-08-2015
Laatste verandering: 06-06-2022
54x Gevonden
1x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 5 Volgers
125 x Bekeken
45 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
9 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: ajmdebest, CarCam, Driver, dzikazmija, GFS, Iksnigo, Serengeti, slawekragnar, yurras
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Take something to write  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

  


WWK: Kolej Poznańska

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Pełna Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy kierunku zaznaczonego kolorem jasnozielonym (na trasie stacje nr 40 do 43) 


Wrocławski węzeł łączy dziesięć różnych kierunków linii kolejowych normalnotorowych i jednej wąskotorowej zbiegających się we Wrocławiu. Aktualnie (2012) dziewięć linii normalnotorowych jest czynnych, ale tylko osiem obsługuje ruch pasażerski; linia wąskotorowa już od lat sześćdziesiątych jest we Wrocławiu zlikwidowana.

Kolej Poznańska - W latach czterdziestych XIX wieku następowała szybka rozbudowa sieci połączeń kolejowych we Wrocławiu. Przeprowadzono połączenie (Verbindungsbahn) Górnośląskiego ze Świebodzkim, Marchijskim (linie jasnozielone) oraz – później – z linią łączącą Wrocław z Poznaniem. Przez pierwsze trzy lata (od kwietnia 1847) po wybudowaniu tych połączeń przetaczanie wagonów pomiędzy poszczególnymi sieciami odbywało się bez użycia lokomotyw (wymagały one wówczas jeszcze specjalnych obrotnic w celu zmiany kierunku jazdy, co znacznie komplikowałoby operację) – przy pomocy konnych zaprzęgów. Koncesję na połączenie Wrocławia z Poznaniem uzyskała w 1853 Kolej Górnośląska i ona rozpoczęła w Lesznie budowę w trzech kierunkach: do Wrocławia, do Poznania i do Głogowa.

 

na zdjęciu: most poznański na odrze w latach 30-tych, obecnie po renowacji przyjął podobny wygląd.

 

Konieczne było wybudowanie we Wrocławiu mostu kolejowego przez Odrę (w pobliżu dzisiejszego drogowego Mostu Milenijnego pomiędzy Popowicami a Osobowicami) – zrealizowano go w postaci 33-przęsłowej konstrukcji stalowej o łącznej długości 380 m (dwa przęsła były obrotowe, dzięki czemu utrzymano żeglowność rzeki w tym miejscu). Połączenie do Poznania ruszyło 29 października 1856 i obsługiwane było przez nowy dworzec Kolei Górnośląskiej, wspomniany już Dworzec Główny (nr 11). Dzięki tej linii łączącej się z Posen-Kreuzburger Eisenbahn (PoKr, Kolei Poznańsko-Kluczborskiej) i Stargard-Posener Eisenbahn (StPo – Kolejami Poznańsko-Stargardzkimi) Wrocław uzyskał połączenie ze Szczecinem, z Bydgoszczą i z Gdańskiem. W granicach miasta na tej linii znajdują się stacje Wrocław Mikołajów (40), Wrocław Popowice (41), Wrocław Osobowice (42) oraz Wrocław Świniary (43). Obecnie linia jest dwutorowa i zelektryfikowana.

źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk

 Hall of Fame: FTF: xlud STF: Ala Ł; Lupi; snieeegu TTF: dareckis

 

Kesz:

Niewielka skrzynka umiejscowiona na kordach, patrząc od strony Portu Popowice, będzie po przeciwnej stronie (most wschodni) - widać to również na mapie. Aby ją podjąć nie ma potrzeby wchodzenia na tory ani przechodzenia przez nie - wystarczy, że wejdziecie na most z odpowiedniej strony. Strzeż się pociągu i pamiętaj, że nikt nie zadba o Twoje bezpieczeństwo lepiej, niż Ty sam. Przy podejmowaniu uważaj, żeby kesz nie wpadł do rzeki.

Proszę o ostrożne podejmowanie - skrzynka jest oznaczona jako niebezpieczna, każdy podejmuje ją na własną odpowiedzialność.

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
jeszcze nie dawno wyglądał tak
można powiedzieć, że prawie powrócił do dawnego wyglądu
budynek poznańskiego dworca, zamknięty w 2013 po 134 latach funkcjonowania - pozostawmy to bez komentarza
po kesz