Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
GO WRO - W osi pasa - OP89GJ
EPWR / WRO RWY11 Approach
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 158 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 24-05-2015
Data utworzenia: 24-05-2015
Data opublikowania: 24-05-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 26-08-2023
88x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 3 obserwatorów
91 odwiedzających
66 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
19 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: abigeo, Aki., art_noise, atris, Fotoimpresje, Gacekk, GFS, j_janus, lukey84, Lumen, lupi, Phoebe, Pozieduwac, Pyśka, reggaeteam, rodżerone71, uhuhu, viajero71, z_aga_dka
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    


GO WRO: W osi pasa

 

Skrzynka jest częścią projektu "Geocachingowa Obwodnica Wrocławia" wzdłuż żółtego szlaku dookoła Wrocławia im. dr Bronisława Turonia, link do geościeżki - GO WROKLIK


O miejscu:

Oś RWY 11 lotniska EPWR (WRO) mniej więcej przebiega w tym miejscu, jest to podejście VOR/DME tzw. nieprecyzyjne (bez ILS) z tego kierunku. Dla chcących wiedzieć więcej co oznaczają owe nazwy wyjaśnienie poniżej.

VOR - (VHF Omnidirectional Range) - rodzaj radiolatarni stosowanej w lotnictwie, wykorzystującej pasmo 108–118 MHz. W sygnale radiolatarni przenoszona jest informacja azymutalna. Daje to możliwość prezentacji w urządzeniach pokładowych tj: namiar magnetyczny statku powietrznego od radiolatarni; osiągnięcie żądanego namiaru do/od radiolatarni; minięcie radiolatarni; identyfikator radiolatarni (3 znaki zakodowane alfabetem Morse'a) Radiolatarnia VOR może współpracować z urządzeniem pomiaru odległości DME (Distance Measuring Equipment) tworząc system VOR/DME. Zasada działania VOR jest zbliżona do działania latarni morskiej. Radiolatarnia nadaje wiązkę sygnału radiowego, która obraca się wokół radiolatarni 30 razy na sekundę. Równocześnie nadawana jest faza stała we wszystkich kierunkach zmodulowana tonem 30Hz. W momencie kiedy wiązka fazy zmiennej przechodzi przez północ magnetyczną, następuje maksymalny poziom modulacji fazy stałej. Wyznaczenie azymutu polega na zmierzeniu czasu, jaki mija pomiędzy najwyższym poziomem fazy stałej a odebraniem sygnału fazy zmiennej. System wykorzystuje parzyste częstotliwości.

 

ILS - (Instrument Landing System) - radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widoczności. System umożliwia precyzyjne prowadzenie samolotu od granicy zasięgu do – w zależności od kategorii systemu – pewnego punktu na ścieżce schodzenia lub do punktu przyziemienia na pasie startowym. Wykorzystywane są nieparzyste częstotliwości. Na system składają się następujące urządzenia:

- Radiolatarnia kierunku emitująca sygnał w płaszczyźnie poziomej i wyznaczająca w przestrzeni oś drogi lądowania

- Radiolatarnia ścieżki podejścia emitująca sygnał w płaszczyźnie pionowej, wyznaczająca w przestrzeni kąt podejścia do lądowania

- Trzy radiolatarnie znakujące: outer marker (OM), middle marker (MM), inner marker (IM), służące określaniu odległości i wysokości statku powietrznego w stosunku do progu drogi startowej

- DME (radiodalmierz (Distance Measuring Equipment) stosowany opcjonalnie zamiast radiolatarni znakujących lub jako ich uzupełnienie.

 

Kesz:

Skrzynka wielkości mała - mikro, ukryta na podanych współrzędnych, zawiera sam logbook. Do jej zdobycia potrzebna będzie odrobina sprawności fizycznej. Ujrzysz ją z dołu a podejmiesz z góry. Powodzenia!

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.