Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
GO WRO - W osi pasa - OP89GJ
EPWR / WRO RWY11 Approach
Eigenaar: xytras
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 158 meter NAP
 Provincie: Polen > dolnośląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 24-05-2015
Gemaakt op: 24-05-2015
Gepubliceerd op: 24-05-2015
Laatste verandering: 26-08-2023
88x Gevonden
1x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
91 x Bekeken
66 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
19 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: abigeo, Aki., art_noise, atris, Fotoimpresje, Gacekk, GFS, j_janus, lukey84, Lumen, lupi, Phoebe, Pozieduwac, Pyśka, reggaeteam, rodżerone71, uhuhu, viajero71, z_aga_dka
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Take something to write  Nature  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    


GO WRO: W osi pasa

 

Skrzynka jest częścią projektu "Geocachingowa Obwodnica Wrocławia" wzdłuż żółtego szlaku dookoła Wrocławia im. dr Bronisława Turonia, link do geościeżki - GO WROKLIK


O miejscu:

Oś RWY 11 lotniska EPWR (WRO) mniej więcej przebiega w tym miejscu, jest to podejście VOR/DME tzw. nieprecyzyjne (bez ILS) z tego kierunku. Dla chcących wiedzieć więcej co oznaczają owe nazwy wyjaśnienie poniżej.

VOR - (VHF Omnidirectional Range) - rodzaj radiolatarni stosowanej w lotnictwie, wykorzystującej pasmo 108–118 MHz. W sygnale radiolatarni przenoszona jest informacja azymutalna. Daje to możliwość prezentacji w urządzeniach pokładowych tj: namiar magnetyczny statku powietrznego od radiolatarni; osiągnięcie żądanego namiaru do/od radiolatarni; minięcie radiolatarni; identyfikator radiolatarni (3 znaki zakodowane alfabetem Morse'a) Radiolatarnia VOR może współpracować z urządzeniem pomiaru odległości DME (Distance Measuring Equipment) tworząc system VOR/DME. Zasada działania VOR jest zbliżona do działania latarni morskiej. Radiolatarnia nadaje wiązkę sygnału radiowego, która obraca się wokół radiolatarni 30 razy na sekundę. Równocześnie nadawana jest faza stała we wszystkich kierunkach zmodulowana tonem 30Hz. W momencie kiedy wiązka fazy zmiennej przechodzi przez północ magnetyczną, następuje maksymalny poziom modulacji fazy stałej. Wyznaczenie azymutu polega na zmierzeniu czasu, jaki mija pomiędzy najwyższym poziomem fazy stałej a odebraniem sygnału fazy zmiennej. System wykorzystuje parzyste częstotliwości.

 

ILS - (Instrument Landing System) - radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widoczności. System umożliwia precyzyjne prowadzenie samolotu od granicy zasięgu do – w zależności od kategorii systemu – pewnego punktu na ścieżce schodzenia lub do punktu przyziemienia na pasie startowym. Wykorzystywane są nieparzyste częstotliwości. Na system składają się następujące urządzenia:

- Radiolatarnia kierunku emitująca sygnał w płaszczyźnie poziomej i wyznaczająca w przestrzeni oś drogi lądowania

- Radiolatarnia ścieżki podejścia emitująca sygnał w płaszczyźnie pionowej, wyznaczająca w przestrzeni kąt podejścia do lądowania

- Trzy radiolatarnie znakujące: outer marker (OM), middle marker (MM), inner marker (IM), służące określaniu odległości i wysokości statku powietrznego w stosunku do progu drogi startowej

- DME (radiodalmierz (Distance Measuring Equipment) stosowany opcjonalnie zamiast radiolatarni znakujących lub jako ich uzupełnienie.

 

Kesz:

Skrzynka wielkości mała - mikro, ukryta na podanych współrzędnych, zawiera sam logbook. Do jej zdobycia potrzebna będzie odrobina sprawności fizycznej. Ujrzysz ją z dołu a podejmiesz z góry. Powodzenia!

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien