Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
M-08. Nieczynny peron - OP88BB
tam gdzie kończy się dworzec...
Owner: mateuszAZL
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 131 m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 14-04-2015
Date created: 14-04-2015
Date published: 14-04-2015
Last modification: 21-11-2016
20x Found
0x Not found
0 notes
watchers 1 watchers
104 visitors
19 x rated
Rated as: Excellent
8 x recommended
This cache is recommended by: barabara9299, Bartek111, Ćwir, d.ana88, jarekj0212, mmmilenka, mycha92, ptasznik
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Recommended at night  Dangerous Cache  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Stacja w Zielonej Górze powstała w roku 1871, pierwszy pociąg zatrzymał się tu 1 października 1871. Zielona Góra (wówczas: Grünberg) była wtedy niewielkim miastem i do potrzeb takiego miasta dostosowana była też powierzchnia dworca. Po wojnie, z racji awansu na miasto wojewódzkie, nastąpił tu znaczny wzrost liczby mieszkańców. Budynek dziewiętnastowieczny został zatem w latach 60. XX w. zastąpiony nową halą. Wygospodarowano też dwa nowe perony, umieszczając je kilkadziesiąt metrów dalej w kierunku wschodnim. (Peron 4. przestał funkcjonować w latach 80.) Wzrastający ruch, zarówno kolejowy, jak i samochodowy spowodował konieczność wybudowania wiaduktu, którym poprowadzono ulice Sulechowską, dotychczas krzyżującą się z torami przy dworcu.

 

 

Peron 4 obecnie jest używany jedynie jako peron postojowy dla pociągów. To właśnie na nim schowany jest kesz, który idealnie wkomponowuje się w infrastrukturę tego miejsca. 

 

 

Generalnie jest bezpiecznie chociaż proszę o zachowanie ostrożności.

 

Zalecane szukanie po zmroku, gdyż za dnia możecie się rzucać w oczy zbyt mocno.

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints