Most kolejowy na rzece Łososina jest częścią linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz. Zlokalizowany jest na 38 km. Jest mostem jednoprzęsłowym, kratownicowym, z jezdnią dołem. Konstrukcja została wzniesiona ze stali. Pasy górne, krzyżulce i słupki zbudowane z blachownic. Węzły kratownicowe uformowane za pomocą przykładek łączonych nitami. Most oparty jest z obu stron na kamiennych przyczółkach wykończonych tynkiem cementowo-wapiennym. Przęsło oparte jest na przyczółkach z lokalnego kamienia dzięki przegubom. Z jednej strony most opiera się na parze przegubów stałych, z drugiej na parze przegubów łożyskowo-przesuwnych, co umożliwia pracę konstrukcji stalowej.
Elementy przegubowe wykonano także z odlewów stalowych. Rozpiętość przęsła w osiach podpór wynosi 35,8 m, całkowita długość konstrukcji 37,4 m, szerokość 4,7 m, wysokość ok 6 m, wysokość kratownicy wynosi 5,5 m. Wąski chodnik znajduje się po obu stronach torów, wsparty na wspornikach z kątowników, przymocowanych do konstrukcji mostu. Powstał po II wojnie światowej w miejscu zniszczonego w 1944 roku w ataku wojsk radzieckich roku starego mostu.
Współrzędne z dokładnością do 2,5 metra.
Uwaga! Po linii kolejowej od kilku lat nie jest prowadzony ruch planowy, jednak zdarzają się tędy przejazdy pociągów retro oraz pustych składów na potrzeby PKP. Nie są częste, na co wskazuje stan szyn, tym niemniej należy zachować ostrożność przy podejmowaniu kesza.
Skrzynka pozostaje w terenie, ale stanowczo ODRADZAM JEJ PODEJMOWANIE!Po linii kolejowej jest obecnie prowadzony dość regularny ruch turystyczny i istnieje zagrożenie, że podczas próby podjęcia kesza pojawi się pociąg, w związku z tym skrzynka zostaje zawieszona.