Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
MM020 - Most kolejowy w Tymbarku - OP84EM
Nawet nie zabytek, ale widok ładny
Owner: Mag_mag
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 383 m. ASL.
 Region: Poland > małopolskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Archived
Date hidden: 29-08-2014
Date created: 29-08-2014
Date published: 29-08-2014
Last modification: 13-06-2017
5x Found
1x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
7 visitors
3 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: Fajfoklok, Pepe1
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Bike  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Most kolejowy na rzece Łososina jest częścią linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz. Zlokalizowany jest na 38 km. Jest mostem jednoprzęsłowym, kratownicowym, z jezdnią dołem. Konstrukcja została wzniesiona ze stali. Pasy górne, krzyżulce i słupki zbudowane z blachownic. Węzły kratownicowe uformowane za pomocą przykładek łączonych nitami.  Most oparty jest z obu stron na kamiennych przyczółkach wykończonych tynkiem cementowo-wapiennym.   Przęsło oparte  jest na  przyczółkach z lokalnego kamienia dzięki przegubom. Z jednej strony most opiera się na parze przegubów stałych, z drugiej na parze przegubów łożyskowo-przesuwnych, co umożliwia pracę konstrukcji stalowej. 
Elementy przegubowe wykonano także z odlewów stalowych. Rozpiętość przęsła w osiach podpór wynosi 35,8 m, całkowita długość konstrukcji  37,4 m, szerokość 4,7 m, wysokość ok 6 m, wysokość kratownicy wynosi 5,5 m. Wąski chodnik znajduje się po obu stronach torów, wsparty na wspornikach z kątowników, przymocowanych do konstrukcji mostu. Powstał po II wojnie światowej w miejscu zniszczonego w 1944 roku w ataku wojsk radzieckich roku starego mostu.

Współrzędne z dokładnością do 2,5 metra.

Uwaga! Po linii kolejowej od kilku lat nie jest prowadzony ruch planowy, jednak zdarzają się tędy przejazdy pociągów retro oraz pustych składów na potrzeby PKP. Nie są częste, na co wskazuje stan szyn, tym niemniej należy zachować ostrożność przy podejmowaniu kesza.

Skrzynka pozostaje w terenie, ale stanowczo ODRADZAM JEJ PODEJMOWANIE!Po linii kolejowej jest obecnie prowadzony dość regularny ruch turystyczny i istnieje zagrożenie, że podczas próby podjęcia kesza pojawi się pociąg, w związku z tym skrzynka zostaje zawieszona.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 5x Not found 1x Note 0x All entries