Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
CHEŁM – wagonownia (sekcja napraw taboru) - OP7F24
Spacerem po Chełmie
Właściciel: starletka
Założyciel: NivilS
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 186 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubelskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 12-03-2014
Data utworzenia: 12-03-2014
Data opublikowania: 12-03-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 12-03-2014
52x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
36 odwiedzających
33 x oceniona
Oceniona jako: normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Skrzynka niebezpieczna  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Sekcja napraw taboru w Chełmie od października 2002 roku nie istnieje. Zlikwidowana została w atmosferze skandalu (oczywiście na skalę lokalną). Podobno wbrew woli warszawskiej dyrekcji PKP Cargo (w co trudno wierzyć). Po zamknięciu sekcji jeszcze przez kilka miesięcy trwał tam ruch - zdemontowano wszystko, co miało większą wartość. Pomimo tego budynki są jeszcze w dobrym stanie. Duża hala napraw  pełni obecnie funkcje... magazynu nawozów! Warsztaty naprawy wagonów towarowych istniały w okresie międzywojennym. Rocznie remontowano ok. 360 wagonów. Po wojnie nastąpiła znaczna rozbudowa istniejących warsztatów. W 1953 roku powstał Oddział Napraw i Utrzymania Wagonów, potem przemianowany na zakład naprawy taboru kolejowego. Kilka budynków wzniesiono w czynie społecznym (w godzinach pracy(!!!) - śmieją się emerytowani kolejarze ;). Potwierdzają to dwie tablice. Zostały zdemontowane i wywiezione do Lublina. W warsztatach dokonywano napraw bieżących i okresowych taboru PKP - normalnotorowego i szerokotorowego oraz chełmskich przedsiębiorstw np. cementowni. Lata 90. to powolny upadek warsztatów kolejowych. Zakład zamieniono na sekcje (podporządkowaną najpierw zakładowi taboru w Zamościu, potem w Lublinie). Stale ograniczano czas pracy (z trzech do jednej zmiany) i zatrudnienie (z kilkuset osób do 30 w chwili likwidacji). Obecnie na terenie zakładu spotkać można maszynistów pilnujących budynków przed rozszabrowaniem. Jedynie wykorzystywany jest garaż.


 


Do wszystkich kolejowych keszy, można dojechać pojazdem. Po minięciu ronda w kierunku granicy państwa, ,należy skręcić lekko w prawo, przed zakładem naprawy pojazdów i droga asfaltową  dojedziemy po lewej ok. 200 m pierwszy kolejowy obiekt w ruinie. Pozostałe obiekty w odległości 300 -400 m. w kierunku.


W budynkach będących w ruinie ,istnieje niebezpieczeństwo zagrażające    spadającymi elementami budowlanymi. Proszę poruszać się po torowiskach nieczynnych .W przeciwnym przypadku narazicie się na mandaty wystawione prze SOK.


Co do kesza:


Weź coś do pisania. Ostrożnie kesz niebezpieczny. Nie idź sam po tego kesza.


Powodzenia

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
1
strefa poszukiwań