Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
CHEŁM – wagonownia (sekcja napraw taboru) - OP7F24
Spacerem po Chełmie
Owner: starletka
Founder: NivilS
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 186 m. ASL.
 Region: Poland > lubelskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 12-03-2014
Date created: 12-03-2014
Date published: 12-03-2014
Last modification: 12-03-2014
52x Found
0x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
36 visitors
33 x rated
Rated as: Average
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Dangerous Cache  One-minute cache  Take something to write 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Sekcja napraw taboru w Chełmie od października 2002 roku nie istnieje. Zlikwidowana została w atmosferze skandalu (oczywiście na skalę lokalną). Podobno wbrew woli warszawskiej dyrekcji PKP Cargo (w co trudno wierzyć). Po zamknięciu sekcji jeszcze przez kilka miesięcy trwał tam ruch - zdemontowano wszystko, co miało większą wartość. Pomimo tego budynki są jeszcze w dobrym stanie. Duża hala napraw  pełni obecnie funkcje... magazynu nawozów! Warsztaty naprawy wagonów towarowych istniały w okresie międzywojennym. Rocznie remontowano ok. 360 wagonów. Po wojnie nastąpiła znaczna rozbudowa istniejących warsztatów. W 1953 roku powstał Oddział Napraw i Utrzymania Wagonów, potem przemianowany na zakład naprawy taboru kolejowego. Kilka budynków wzniesiono w czynie społecznym (w godzinach pracy(!!!) - śmieją się emerytowani kolejarze ;). Potwierdzają to dwie tablice. Zostały zdemontowane i wywiezione do Lublina. W warsztatach dokonywano napraw bieżących i okresowych taboru PKP - normalnotorowego i szerokotorowego oraz chełmskich przedsiębiorstw np. cementowni. Lata 90. to powolny upadek warsztatów kolejowych. Zakład zamieniono na sekcje (podporządkowaną najpierw zakładowi taboru w Zamościu, potem w Lublinie). Stale ograniczano czas pracy (z trzech do jednej zmiany) i zatrudnienie (z kilkuset osób do 30 w chwili likwidacji). Obecnie na terenie zakładu spotkać można maszynistów pilnujących budynków przed rozszabrowaniem. Jedynie wykorzystywany jest garaż.


 


Do wszystkich kolejowych keszy, można dojechać pojazdem. Po minięciu ronda w kierunku granicy państwa, ,należy skręcić lekko w prawo, przed zakładem naprawy pojazdów i droga asfaltową  dojedziemy po lewej ok. 200 m pierwszy kolejowy obiekt w ruinie. Pozostałe obiekty w odległości 300 -400 m. w kierunku.


W budynkach będących w ruinie ,istnieje niebezpieczeństwo zagrażające    spadającymi elementami budowlanymi. Proszę poruszać się po torowiskach nieczynnych .W przeciwnym przypadku narazicie się na mandaty wystawione prze SOK.


Co do kesza:


Weź coś do pisania. Ostrożnie kesz niebezpieczny. Nie idź sam po tego kesza.


Powodzenia

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
1
strefa poszukiwań