Most w Kalinie
Wiadomo, że drewniany most istniał w tym miejscu już w 1773 r. Prowadziła przezeń tzw. droga królewska (Königsweg) z Kaczor do Kotunia. Od mostu wzięła się dawna nazwa Kaliny obowiązująca jeszcze na początku XX w. - Motylewski Most (Motylewobrück). Na wschodnim brzegu rzeki stał przy nim dom strażnika mostowego, którego zadaniem było pobieranie cła od przejeżdżających przez rzekę.
Od 30 marca do 13 września 1920 r., gdy Kalina należała do Polski, w budynku tym stacjonowali polscy żołnierze. W latach 1922-23 na miejscu drewnianego wybudowano nowy betonowy most. W okresie międzywojennym przez most, położony 100 m przed polską granicą, prowadziła droga z Piły przez folwark Lehngut Küddowtal (obecnie Kolonia Motylewo) do skrzyżowania dróg w Kalinie. Most został wysadzony w powietrze 25 stycznia 1945 r. przez wycofujących się żołnierzy niemieckich. Do dziś dobrze zachowały się przyczółki, dawny dom strażnika mostowego oraz zapora przeciwpancerna od strony Kolonii Motylewo. Odbudowa mostu została ostatnio wpisana do planu zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru.
tekst z dawna.pila.pl
Po drodze do kesza można zatrzymać się przy N53o6.308" E16o46.543 i zobaczyć mały schron :)
Co do samej skrzyneczki:
Kesz zakopany czy schowany pod ziemią 10-15cm. Może przyda się łopatka, może tylko rękawiczki, albo nic z tych rzeczy. Rozszyfrujecie podpowiedź to dużo sprzętu nie będzie potrzeba :)
Współrzędne kierują na sam most więc trzeba poszukać w innym miejscu :)
Przy wjeździe na most są dwa słupki - jeden patrzy na północ a drugi na południe. Waszym zadaniem jest stanąć między nimi patrząc na drogę którą tu przyszliście, a po swojej lewej stronie zobaczycie kilka kolejnych mniejszych betonowych słupków.
Was interesuje słupek pod którym od południowej strony.........