Data: 30-05-2021 18:39, dodane przez uhuhu:Zgłoszenie #10709 użytkownika NivilS:
Potrzebna jest korekta współrzędnych. Wagonik został przestawiony.
Jest na wspó
W dniu 22 stycznia 1898 r. do stacji kolejki wąskotorowej w Majdanie k/Cisnej przybył parowóz produkcji niemiecko-austriackiej firmy Krauss typu Cln ZŁ oznakowany literą U z pociągiem osobowo-towarowym. Kursem tym otwarto kolejkę z Nowego Łupkowa do Majdanu k/Cisnej o długości 24,174 km i prześwicie (szerokości) toru 760 mm. Data ta rozpoczyna ponad stuletni okres istnienia bieszczadzkiej kolejki, której towarzyszą wyjątkowe walory przyrodniczo-krajobrazowe, stanowiące o jej atrakcyjności. Jest ostatnią z kilku istniejących dawniej w Karpatach Wschodnich kolejek służących do transportu drewna, jedyną w Polsce i jedną z nielicznych w Europie o typowo górskim charakterze.
Reszta opisu na stronach BKL http://kolejka.bieszczady.pl.
Teren nie jest dostępny 24/7 - przed wyruszeniem do kesza proszę się upewnić na ww stronie czy będzie możliwe jego podjęcie.
Po reaktywacji przez drużynę MTB (tu wielkie dzięki) zdjęcie spoilera jest lekko nieaktualne, ale tylko lekko. Proszę kolejnych poszukiwaczy o zrobienie zdjęcia do spoilera - z miłą chęcią je zamieszczę.
Skrzynka jest schowana w bardzo ruchliwym miejscu, ale biorąc pod uwagę, że wszyscy zwiedzający BKL zaglądają w zakamarki lokomotyw i wagoników, dlatego poszukiwacz kesza nie wzbudzi niczyjej podejrzliwości.
----------------------------------------------
[30.05.21] Adnotacja COG: skorygowano współrzędne kesza (zgłoszenie #10709).