Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dolina Będkowska - Sokolica - OP064D
Niedaleko widok z Sokolicy na Dolinę Będkowską
Eigenaar: beales
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 369 meter NAP
54 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
13 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Abo, angelo, ciwin, dciwin, delete NIEAKTYWNY, Mario&Monia, Mroofki Team, QFerki squad, robcio_m, Saracen, Tisia, Tomek&Kiniak, Whatever
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Beschrijving PL

Sokolica jest najwyższą skałką w Jurze, jeśli chodzi o przewyższenie w stosunku do dna doliny.

Do skrzynki udajemy się z Będkowic idąc żółtym szlakiem w stronę Doliny Będkowskiej. Trasę mamy do wyboru (trasy znalazłam na www.electric.host247.pl/ju - polecam do tras jurajskich) :

1. Dłuższa, ale ładniejsza - idziemy asfaltem opuszczając żółty szlak i wspinamy się na niewielkie wzniesienie, na którym jest kapliczka (po lewej stronie drogi) i za nią skręcamy w lewo (następna droga w lewo jest asfaltowa i prowadzi na cmentarz). Zbaczamy z tej drogi wchodząc na wzniesienie po lewej stronie, obok ujęcia wody - jest tu super punkt widokowy, z którego warto sobie zrobić panoramę. Widać stąd wcięcie w terenie leśnym - jest to Brama Będkowska, a w lewo od niego jest skałka Wysoka. Drugie wzniesienie to Sokolica - niestety latem niewidoczna, gdyż przysłaniają ją drzewa. Następnie wracamy z powrotem do polnej drogi i udajemy się wzdłuż granic pól do polnej drogi, która skręca na lewo przed bramą cmentarną (jeśli ktoś chce ominąć punkt widokowy może udać się do tego miejsca drogą prowadzącą do cmentarza). Drogą tą, a następnie ścieżką udajemy się w stronę już teraz widocznej Sokolicy.

2. Szybsza, ale brzydsza - idziemy zgodnie z żółtym szlakiem w dół wąwozu doprowadzającego do Doliny Będkowskiej. Gdy szlak ostro odbija w lewo (jak dla mnie o jakieś 160st.) my idziemy w górę wąwozem (poza wąwozem jest jeszcze jedna ścieżka w lewo). Gdy wąwóz stanie się zarośnięty odbijamy w prawo do góry i wychodzimy na skraj pola uprawnego. Udajemy się w lewo wzdłuż tego pola i przechodzimy do lasu znajdującego się naprzeciwko. Tu udajemy się w prawo.

Skrzynka niestety nie jest w punkcie widokowym, gdyż tam nie znalazłam miejsca na jej ukrycie.

Od skrzynki proponuję udać się w górę i lekko na lewo - współrzędne: N 50 10.326, E 019 44.530. Tu uważajcie.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Beschermde natuurgebieden
Deze cache bevind zich waarschijnlijk in een beschermd natuurgebied:
Park Krajobrazowy Dolinki Krakowskie
Afbeeldingen
Tu sobie siedzę
A tak wyglądam od ścieżki
Logs: Gevonden 76x Niet gevonden 4x Opmerking 5x Afbeelding 4x Alle logs Galerij