Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Dolina Będkowska - Sokolica - OP064D
Niedaleko widok z Sokolicy na Dolinę Będkowską
Właściciel: beales
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 369 m n.p.m.
 Województwo: Polska > małopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 1:00 h    Długość trasy: b.d.
Data ukrycia: 18-08-2007
54 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
13 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Abo, angelo, ciwin, dciwin, delete NIEAKTYWNY, Mario&Monia, Mroofki Team, QFerki squad, robcio_m, Saracen, Tisia, Tomek&Kiniak, Whatever
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Opis PL

Sokolica jest najwyższą skałką w Jurze, jeśli chodzi o przewyższenie w stosunku do dna doliny.

Do skrzynki udajemy się z Będkowic idąc żółtym szlakiem w stronę Doliny Będkowskiej. Trasę mamy do wyboru (trasy znalazłam na www.electric.host247.pl/ju - polecam do tras jurajskich) :

1. Dłuższa, ale ładniejsza - idziemy asfaltem opuszczając żółty szlak i wspinamy się na niewielkie wzniesienie, na którym jest kapliczka (po lewej stronie drogi) i za nią skręcamy w lewo (następna droga w lewo jest asfaltowa i prowadzi na cmentarz). Zbaczamy z tej drogi wchodząc na wzniesienie po lewej stronie, obok ujęcia wody - jest tu super punkt widokowy, z którego warto sobie zrobić panoramę. Widać stąd wcięcie w terenie leśnym - jest to Brama Będkowska, a w lewo od niego jest skałka Wysoka. Drugie wzniesienie to Sokolica - niestety latem niewidoczna, gdyż przysłaniają ją drzewa. Następnie wracamy z powrotem do polnej drogi i udajemy się wzdłuż granic pól do polnej drogi, która skręca na lewo przed bramą cmentarną (jeśli ktoś chce ominąć punkt widokowy może udać się do tego miejsca drogą prowadzącą do cmentarza). Drogą tą, a następnie ścieżką udajemy się w stronę już teraz widocznej Sokolicy.

2. Szybsza, ale brzydsza - idziemy zgodnie z żółtym szlakiem w dół wąwozu doprowadzającego do Doliny Będkowskiej. Gdy szlak ostro odbija w lewo (jak dla mnie o jakieś 160st.) my idziemy w górę wąwozem (poza wąwozem jest jeszcze jedna ścieżka w lewo). Gdy wąwóz stanie się zarośnięty odbijamy w prawo do góry i wychodzimy na skraj pola uprawnego. Udajemy się w lewo wzdłuż tego pola i przechodzimy do lasu znajdującego się naprzeciwko. Tu udajemy się w prawo.

Skrzynka niestety nie jest w punkcie widokowym, gdyż tam nie znalazłam miejsca na jej ukrycie.

Od skrzynki proponuję udać się w górę i lekko na lewo - współrzędne: N 50 10.326, E 019 44.530. Tu uważajcie.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze:
Park Krajobrazowy Dolinki Krakowskie
Obrazki/zdjęcia
Tu sobie siedzę
A tak wyglądam od ścieżki
Wpisy do logu: znaleziona 76x nieznaleziona 4x komentarz 5x Obrazki/zdjęcia 4x Wszystkie wpisy Galeria