Wpisy do logu Postawna KGP    {{found}} 8x {{not_found}} 0x {{log_note}} 1x Photo 2x Galeria

4402340 2023-11-13 21:30 palinq (user activity12506) - Znaleziona

Ostatni dzień długiego weekendu w dolnośląskich górach.  Były Bystrzyckie to teraz czas na Złote i Bialskie i na parę dodatkowych punktów do KGP. Tym razem samotna wyprawa, na trasie dopiero na sam koniec spotkałam przemykającego rowerzystę i drwali kończących roboczodzień  ;)
Na mapie niby parę ścieżek,  ale w śniegu w jagodzinach jakby trochę słabiej je widać. No i kordy jak y też nie pokazują szczytu;) albo przynajmniej nie tablicę szczytową. Dlatego też była konsternacja czy iść na kordy czy zaufać intuicji. Pod śniegiem spojler trochę trudniejszy do namierzenia, ale się udało.
Achh te alternatywy dla KGP...
Next stop: Rudawiec, miało byc po ścieżkach nieszlakowych, ale jak zobaczyłam jak wyglądają to wolę jednak dalej uskuteczniać patrol granicy:) Dziękuję!

4359562 2023-09-16 13:30 rekomendacja R-Sol (user activity10293) - Znaleziona

Ciekawe kto wymyślił z tą Postawną.  Na granicy jest (jednak ciut niższy) szczyt Brusek. Nie mniej dojście i sama miejscówka zasługuje na rekomendację. Zamówione fotki poszły. I na koniec wpisu trochę prywaty: tym keszem zaliczamy minimum do ścieżki KGP :-). Pozdrawiamy serdecznie.

Edit: sprawdziłem i  Brusek jest niższy o niecały metr, ale Travna Hora jest już wyższa i ma 1125 mnpm. Wprawdzie jej szczyt jest jakieś 80 m od granicy po stronie czeskiej, ale ścieżka szlakowa przebiega po granicy prawie na tej samej rzędnej ( dokładnie słupek graniczny III/45 jest na wysokości 1119,1 mnpm) i to jest najwyższe w Polsce miejsce w Górach Bialskich. Bądź tu człowieku mądry...

Tabliczki na szczytach podają w całej okolicy przeważnie zawyżone o kilka metrów wysokości. Ktoś miał jakiś kompleks ? :-)

Ostatnio edytowany 2023-09-18 09:16:12 przez użytkownika R-Sol - w całości zmieniany 1 raz.

3974109 2022-06-12 10:22 Okorzec (user activity1461) - Znaleziona

Z tych kilku map, które oceniałem, i z tego, co widać w terenie, to szczyt nie jest na współrzędnych, i nie jest też w miejscu wszystkich tabliczek:-)Oczywiście poszliśmy sprawdzić współrzędne (nie polecam), zanim sprawdziłem opis kesza i przyjrzałem się ikonie;)Trochę nie rozumiem, czemu współrzędne są nieprawdziwe ale ok, chyba po to jest ten typ kesza. Znaleziony przypadkiem wracając, gdy już mi się odechciało szukać i zatrzymałem się zawiązać buta:-)Dzięki wielkie za kesza, pozdrawiam 12-06-2022 o 10:52

Ostatnio edytowany 2022-06-20 21:40:50 przez użytkownika Okorzec - w całości zmieniany 1 raz.

3653652 2021-05-01 18:14 freney (user activity9954) - Znaleziona

Na Kowadło bez problemu, bezśniegowo, ale im dalej na szlaku, tym więcej śniegu i tu już zima dała popalić, szczególnie ostatnie 400 m od szlaku. Na miejscu z rozpędu wpisałem się najpierw do GCowego, później skojarzyłem, że to nie nasza i po chwili w bliźniaczym obiekcie OCowy kesz objawił się w pełniej krasie. Jak zobaczyłem wpis Norbinorka to wiedziełem, że to jest to :)

Dzięki za kolejnego górskiego kesza do kolekcji :)

3447737 2020-08-07 23:37 grrrusza (user activity2871) - Znaleziona

Dziś długa wyprawa: Bielice - Dział - Paprsek (schronisko) - Postawna - Brusek - Smrk - Smrek Trójkrajny - Pasieczna - Bielice. A po drodze udało się złapać kilka keszy, za które dziękuję założycielom:)

Keszyk znaleziony, ale nie miałam sumienia psuć mrówkom domu. I tak wywołałam straszną panikę podnosząc kamień. Mam nadzieję, że owner też lubi mrówki i nie będzie miał w tej sytuacji nic przeciwko fotologowi :)
Obrazki do tego wpisu:
Mrowisko

3215411 2019-10-12 11:22 norbinorek (user activity13386) - Znaleziona

yupiii , FTF się trafił tak daleko od domu:)spokojnym , luzackim marszem dotarliśmy z Połówką i tutaj , niby szczyt a jakość tak dziwnie to wygląda bo stoi się na płaskim i wszędzie drzewa , nie do tego się człowiek przyzwyczaił:)my dotarliśmy od południa idąc wzdłuż granicy a na ,, wysokości szczytu na azymut mając płot po lewej , sporo wąskich scięzek ułatwia posuwanie się do celu

na miejscu konsternacja o co chodzi z keszem , na kordach ( u mnie wyszło 50 metrów od tabliczek szczytu ? ) więc powrót do tabliczek i jak się rozejrzałem to skumałem i po chwili kesz wysnupany z schowka

piękne dzięki , wracam na ścieżkę

3229954 2019-07-05 15:45 QbaPL (user activity3845) - Znaleziona

Wakacje 2019 - Dzień 7 - Góry Złote i Bialskie

Jednym z moich pomysłów i marzeń było zdobycie Korony Gór Polski (najwyższego szczytu w każdym z 28 pasm górskich w Polsce). Do osiągnięcia tego celu pozostały mi tylko Góry Złote i Bialskie.... To było moje trzecie podejście do tego szlaku i tym razem zakończyło się sukcesem.
Na 27 km trasie zdobyliśmy: Kowadło 989 m (najwyższy szczyt Gól Złotych wg Wikipedii), Smrk 1126 m (najwyższy szczyt gór Złotych/Bialskich w całości położony w Czechach - cz. Rychlebské hory), Brusek 1116 m (najwyższy szczyt gór Złotych/Bialskich wg geocaching.pl), Trnavna Hora 1121 m (najwyższy szczyt gór Bialskich, którego wierzchołek w całości znajduje się po stronie czeskiej ale na granicy POL-CZ ma wysokość 1119 m), Postawna 1117 m (najwyższy szczyt gór Bialskich w całości Polsce, niestety 200 metrów poza szlakiem), Rudawiec 1106 (najwyższy szczyt Gór Bialskich w Polsce do którego da się dojść szlakiem).
Zatem konia z rzędem temu kto dojdzie który szczyt gdzie jest najwyższy. Zatem my zdobyliśmy wszystkie aby nie było wątpliwości ;)

Szybko znalezione. Miejsce ukrycia intuicyjne. Dzięki za kolejny kesz w Koronie Gór Polski!

Obrazki do tego wpisu:
Logbook

3262544 2019-06-03 14:04 Jed team (user activity6702) - Znaleziona

Dzięki za kesza.

3077522 2019-05-23 15:12 coosiek (user activity4447) - Komentarz

Próbowałem znaleźć jakieś informacje nt. tego szczytu w powiązaniu z Koroną Gór Polskich i niestety nie znalazłem. Jedynie co to znalazłem to, że szczyt Postawna jest zaliczany do Wielkiej Korony Gór Polskich lub ewentualnie do Korony Sudetów Polskich.

Ostatnio edytowany 2019-05-24 15:21:08 przez użytkownika coosiek - w całości zmieniany 1 raz.