Most o stalowej konstrukcji na rzece Czarna powstał w ramach linii Jędrzejów – Bogoria przez Motkowice, Hajdaszek, Sędziejowice, Chmielnik, Strojnów, Drugnię, Potok, Raków.
Budowa kolei wąskotorowej na tych terenach związana jest z czasem I wojny światowej i okupacją Austriaków.
Wojska austro-węgierskie budowały polowe kolejki wąskotorowe dla dowozu zaopatrzenia żołnierzom na linii frontu. Były to tzw. koleje o trakcji konnej oraz mechanicznej o szerokościach toru 600 lub 700 mm, który można było szybko układać, demontować i przenosić w inne miejsca, w zależności od tego jak przesuwała się linia frontu.
Trochę dat z historii kolejki:
1916 0twarcie linii Motkowice Wąskotorowe- Bogoria
1987 zamknięcie dla ruchu pasażerskiego na odcinku Jędrzejów Wąskotorowy - Bogoria
1993 zamknięcie dla ruchu towarowego w/w odcinka
1998 likwidacja linii na odcinku Raków Opatowski- Bogoria
przed 2015 likwidacja linii na odcinku Potok Wąskotorowy - Raków Opatowski, rozkradzione tory
O keszu:
Skrzynka ukryta nisko, magnetycznie, na konstrukcji mostu.
Aby zalogować znalezienie musisz odnaleźć tzw. reper wodowskazowy ( stalowy słupek, w pobliżu wodowskazu) i odczytać jego nr ewidencyjny ( trzy cyfry). Dla urozmaicenia zabawy słupek jest po drugiej stronie mostu niż kesz. :)
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.