Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Lotnicza tragedia - OP9SJA
Właściciel: GEO_Koszalin
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 11-02-2024
Data utworzenia: 11-02-2024
Data opublikowania: 11-02-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 11-02-2024
3x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
13 odwiedzających
2 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Eksplorując lasy między Szczecinkiem a Czaplinkiem dotarliśmy i w to miejsce. Udało się to po dość długich poszukiwaniach, a ponieważ miejsce nam się spodobało to i powstał keszyk.

Za stroną Polskiego Radia Koszalin:

"19 listopada 1971 roku doszło do katastrofy wojskowego samolotu LIM. To jeden z najbardziej tajemniczych wypadków lotniczych w powojennej Polsce. Ciała pilota i szczątków samolotu szukano ponad miesiąc. Rodzinie tragicznie zmarłego pilota do dziś nie wyjaśniono przyczyn katastrofy.

Samolot wystartował z lotniska w Pile. Za sterami myśliwca LIM 6 bis siedział porucznik Antoni Wiciński, który otrzymał rozkaz oblatania maszyny. Z radarów kontroli naziemnej zniknął po 8 minutach lotu. Rozpoczęte wkrótce poszukiwania nie przyniosły rezultatów a za jedną z wersji przyjęto ucieczkę pilota za granicę.

Na szczątki samolotu, w lesie między Ługowem (Łubowem - przyp. GEO_Koszalin) a Czaplinkiem, dokładnie miesiąc po katastrofie, natknęli się myśliwi. Chociaż od tych wydarzeń minęło już ponad pół wieku, na wiele pytań związanych z katastrofą nie ma odpowiedzi.

W latach 1962, 1963 zakłady w Mielcu, gdzie prowadzono produkcję Licencjonowanego Myśliwca (stąd nazwa samolotu), zmontowały jedynie 40 tego typu maszyn. Tymczasem maszyna porucznika Wicimskiego miała nr 41. Według badaczy historii lotnictwa może to wskazywać, że maszyna, za sterami której zasiadł porucznik, służyła wcześniej do lotów eksperymentalnych, służących wprowadzeniu zmian konstrukcyjnych kilku typów Limów Chociaż w jednostce w Pile uznawany był za jedną z najnowszych maszyn, swój żywot mógł rozpocząć nawet w 1953 roku. Poziom wyeksploatowania maszyny był więc bardzo duży.

Wyniki badań specjalnej komisji prawdopodobnie zostały utajnione. Rodzina nigdy nie dowiedziała się o przyczynach katastrofy a akta, według ustaleń syna tragicznie zmarłego pilota, znajdują się w Instytucie Pamięci Narodowej, który odmawia ich odtajnienia.

W 50. rocznicą wypadku, grupa pasjonatów historii wraz z członkami rodziny, ustawiła w lesie, gdzie doszło do zdarzenie, symboliczną ławeczkę pamięci."

PS. Chodzi o las między Łubowem a Czaplinkiem.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 3x nieznaleziona 0x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 3x Wszystkie wpisy Galeria