Historia Oławskich Zakładów Naprawy Taboru Kolejowego sięga początku XX wieku kiedy to w miejscu obecnego ZNTK znajdowały się zakłady przemysłowe które w latach 20 XX wieku zostały zastąpione zakładem odlewniczo-wytwórczym specjalizującym się w maszynach przemysłowych. Po II wojnie światowej utworzono tu Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego jednak zapotrzebowanie na naprawę taboru było tak duże że okolicy lat 60 - 70 otworzono nowy odział zwany Tajwanem na terenie obecnych zakładów DS Smith (produkcja opakowań tekturowych), Jack-Pol (papierowe artykuły higieniczne) i Stal-Fox (skup złomu). likwidacja oddziału nastąpiła w latach 90. hale Tajwanu istnieją, użytkuje je obecnie Jack-Pol. Obecnie ZNTK Oława jest odziałem fabryki wagonów Świdnica której właścicielem jest firma Greenbrier Europe. Przy zachodnim płocie zakładu biegła tzw. kolej portowa do od linii Oława - Wrocław do portu rzecznego na Odrze w Oławie wybudowanej w 1917 roku.
O keszu:
Kesz to mikro PET przy płocie zakładu, z powodu jeżyn zalecane jest dotarcie do kesza na piechotę od strony Ul. Generała Władysława Sikorskiego.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.